مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم از موفق‌ترین مراکز کشور است

قم- ایرنا- معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: طبق آمار مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم از موفق‌ترین مراکز این حوزه در کشور و عرصه بین‌الملل است.

به گزارش ایرنا، انسیه خزعلی عصر پنجشنبه در بازدید از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم، افزود: وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) منشاء خیرات و برکات در شهر قم است و از برکت وجود این بزرگوار، خدمات بسیار خوبی در مرکز درمان ناباروری قم به جهت مورد اعتماد بودن از نظر فقهی به مردم ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق آمار این مرکز جزو موفق‌ترین مراکز درمان ناباروری است و امیدواریم با پیگیری و اجرای قوی‌تر قانون جوانی جمعیت، کارها تسهیل شود.

وی ادامه داد: در امر درمان ناباروری حتما مسائل شرعی رعایت و با اصلاح قانون، مسائل بهداشتی نیز بیشتر مورد توجه قرار گیرد، همچنین در بحث اهداء جنین پشتیبانی‌های لازم انجام شده تا کار راحت‌تر انجام شود و نسب‌ها بدون درج در شناسنامه حفظ شود و بانک اطلاعاتی اهدا نیز حتما مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در راستای قانون جوانی جمعیت، درمان ناباروری در قانون مدنظر قرار گرفته است و بودجه نیز تخصیص پیدا کرده است.

خزعلی افزود: در همین راستا دولت اهتمام به گسترش این مراکز و ایجاد شرایط مناسب و پشتیبانی از مراکز ناباروری را مدنظر دارد و در این سفر نیز بودجه‌ای برای پیشگیری از سقط و درمان ناباروری در نظر گرفته شده است که امیدواریم زودتر جذب شود.

وی بیان کرد: همچنین در خصوص ازدواج دیرهنگام دختران در برنامه هفتم، فراهم کردن شرایط فریز تخمک برعهده دولت بوده و به‌صورت مرحله‌ای انجام خواهد شد تا در نهایت به‌طور کامل همه دختران دهه شصت تحت پوشش طرح قرار بگیرند.

خزعلی بر تحقق تخصیص بودجه مورد نیاز این مرکز در سال جاری تاکید کرد.

رییس جهاد دانشگاهی قم نیز با تشکر از حضور معاون امور زنان ریاست جمهوری در مرکز درمان ناباروری، بیان کرد: در سال گذشته جهاد دانشگاهی قم برای مرکز درمان ناباروری کشور دبیرخانه تشکیل داد و همایشی تحت عنوان بررسی اخلاقی، فقهی و حقوقی درمان ناباروری برگزار شد که خروجی آن به کل کشور تسری داده شد.

حامد حیاتی افزود: در سال ۱۴۰۰ اعتباری از مرکز ستاد اجرایی فرمان امام برای این مرکز دیده شد که به نتیجه نرسید، لذا درخواست داریم در این سفر این بودجه پیگیری و اجرا شود تا با عنایتی که به این مولود انقلاب و محصولات این مرکز دارید، خدمات بیشتر و گسترده‌تر مفید فایده واقع شود.

مدیر مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم نیز بیان کرد: این مرکز اولین مرکز درمان ناباروری در استان قم تحت نظر مرکز رویان باهمت دکتر آشتیانی در سال ۱۳۷۸ تاسیس شد و در سال‌های بعد گسترش پیدا کرد و نه‌تنها بیمارانی از داخل شهر و کشور بلکه بیمارانی از سایر کشورها را نیز پذیراست.

لیلا ناصرپور افزود: تاکنون با تلاش و کوشش کادر این مرکز و تیم تحقیقاتی و تمرکز بر رضایت مراجعه‌کنندگان، ۶۰ هزار خدمت به ۱۰ هزار زوج نابارور با ۳۵ درصد موفقیت درمان انجام شده و به دلیل رعایت کامل حدود شرعی در این مرکز ما شاهد اعتماد فراوان بیماران و در نتیجه حضور بیمارانی حتی از آمریکا و اروپا بودیم.

وی تصریح کرد: طبق مصوبه جوانی جمعیت، تسهیل در امور مراجعان در جهت جوانی جمعیت نیازمند فراهم بودن بسته خدماتی کامل است که با فراهم شدن تجهیزات در این مرکز می‌توانیم خدمات کامل در بخش پاتولوژی و آزمایشگاهی را در این حوزه ارائه دهیم، همچنین لازم است دستورالعمل‌های صدور مجوزها اصلاح شود.

در این بازدید، تفاهم‌نامه همکاری مشترک جهاد دانشگاهی قم و اداره کل امور بانوان استانداری قم توسط روسای دو مرکز امضا شد.

در این بازدید، انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مورد استقبال دوقلوهایی که با روش‌های کمک باروری این مرکز به دنیا آمده بودند، قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha