عملیات اجرایی پایانه صادراتی موادنفتی در صنایع انرژی بر پارسیان آغاز شد

بندرعباس - ایرنا - عملیات اجرایی پایانه صادراتی موادنفتی در صنایع انرژی بر پارسیان شامگاه پنجشنبه با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی در ادامه برنامه‌های سفر خود به شهرستان پارسیان، ضمن حضور در صنایع انرژی‌بر پارسیان، طرح پایانه صادراتی مواد نفتی این مجموعه را کلنگ زنی کرد و گفت:این طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی در مدت زمان ۲۴ ماه با تامین اعتبار ۳۰ میلیون یورویی اجرایی خواهد شد و برای ۵۰ نفر نیز به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد گرفت.

وی بیان کرد: با تکمیل این طرح شاهد تسهیل صادرات مواد نفتی، افزایش توان ذخیره سازی مشتقات نفتی، کاهش هزینه‌های حمل و نقل زمینی و دریایی همچنین تسریع در زمان بارگیری کشتی‌های با ظرفیت‌ بالاتر از ۴۵ هزار تن خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به دلیل قرارگیری در ۴۰ کیلومتری عسلویه و ۱۷ کیلومتری فرودگاه عسلویه، نزدیکی به مخزن گازی پارس جنوبی، یکی از مناطق ویژه منحصر به‌فرد در سطح کشور است که در محل اتصال سه استان هرمزگان، بوشهر و فارس قرار گرفته است.

منطقه ویژه پارسیان، یکی از بزرگترین مناطق ویژه کشور بوده که از سال ۱۳۸۶ به دست جوانان ایرانی ساخته شد اما متاسفانه به دلایل مختلف دچار رکود شد و البته در حدود سه سال با حمایت دولت سیزدهم از رکود خارج شده و روزانه در حال توسعه و رساندن خود به جایگاه واقعی است.

این منطقه ویژه؛ یکی از قطب‌های توسعه صنعتی کشور با وسعت ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار با امتیازاتی از جمله استقرار در کنار مخازن گازی پارس جنوبی به عنوان بزرگ‌ترین مخزن گازی جهان، نزدیکی به ذخایر گازی ایران و قطر، نزدیکی به منطقه ویژه اقتصادی پارس (عسلویه)، مجاورت با خط لوله سراسری هفتم گاز طبیعی، دسترسی به آب‌های آزاد و خطوط حمل و نقل دریایی، فاصله ۲۰ کیلومتری تا فرودگاه بین المللی خلیج فارس (عسلویه) است.

فرصت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان شامل تولید صنایع انرژی بر (پتروشیمی، فولاد، آلومینیوم و آلومینا)، پروژه های پشتیبان (شامل نیروگاه، پروژه¬‌های بندری، آب شیرین¬کن) و پروژه¬‌های پایین دستی (شامل شهرک صنعتی صنایع پایین دستی صنایع انرژی بر و احداث شهرک صنعتی صنایع کوچک) می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha