منصوری: سفر رییس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود

قم - ایرنا - معاون اجرایی رییس جمهور گفت: در جریان نشست‌های کارشناسی و م سفر رییس جمهوری، در مجموع ۸۷ مصوبه جدید برای این دوره از سفر با اعتبار پنج‌هزار و ۳۶۴ میلیارد تومان پیشنهاد که با تایید رییس جمهور در استان قم اجرا خواهد شد.

محسن منصوری پنجشنبه شب در نشست شورای اداری استان قم که با حضور آیت الله رییسی، رییس جمهور و هیات همراه در استانداری قم برگزار شد، بیان کرد: تکمیل آزاد راه شهید سلیمانی که کمربندی قم خواهد بود از مهمترین این طرح‌های پیشنهادی است، همچنین در رابطه با تکمیل و نوسازی جاده قدیم قم - تهران برنامه‌ریزی لازم انجام شد، احداث ۱۵ باب مجتمع آموزشی در محله‌های مختلف قم با توجه به حجم بالای مهاجرت به این استان، رفع نقاط حادثه خیز،‌ تکمیل ورزشگاه چهار هزار و ۵۰۰ نفری و تکمیل راه قم - کهک از دیگر طرح‌های عمرانی مهمی است که در این دوره از سفر رییس جمهوری مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: افزون بر این، با توجه به تاکید رییس جمهور، اجرای طرح مونوریل و تجهیز کارگاه آن به صورت عملیاتی و همچنین موضوع فرودگاه قم با تقسیم کار صورت گرفته با جدیت دنبال خواهد شد.

معاون رییس جمهور گفت: ارزش مصوبه‌های دور اول سفر رییس جمهور به قم، بیش از چهار هزار میلیارد تومان بود که از این میزان تاکنون بالغ بر سه‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تامین و پرداخت شده‌ است.

منصوری افزود: ما در این خصوص افزون بر اعتبارات سازمان برنامه و بودجه، از محل اعتبارات استانی و دستگاه‌های اجرایی هم، مبالغی را تقدیم استان قم کردیم که به لطف الهی منشا آثار خیر و خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم بوده‌ است.

وی ادامه داد: همچنین بیش از هشت‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای استان قم اختصاص یافته‌ است که اگر این رقم را با اعتبارهای ذکر شده جمع کنیم می‌توان گفت بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و اقتصادی وارد این استان شده‌ است.

منصوری گفت: از مهمترین مصوبه‌های سفر دوره نخست رییس جمهور به استان قم در حوزه‌های عمرانی می‌توان به طرح چهارخطه کردن مسیر پردیسان به ورجان، طرح‌های مسکن مهر و اجرای پست ۴۰۰ کیلو ولت و نیز تکمیل تصفیه خانه آب آشامیدنی قم اشاره کرد که تکمیل و اجرایی شد و بقیه مصوبه‌ها نیز در دست پیگیری و اجرا است.

وی افزود: در دور دوم سفر رییس جمهور هم که همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س)‌ با حضور اعضای دولت برگزار شد، وزاری آموزش و پرورش، اقتصاد و دارایی،‌ ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت،‌ معدن و تجارت، راه و شهرسازی،‌ ورزش و جوانان، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی، رییس سازمان حفاظت از محیط زیست، رییس بنیاد شهید،‌ معاون رییس جمهور در امور زنان، رییس دفتر رییس جمهور، رییس شورای اطلاع رسانی دولت، دبیر شورای انقلاب فرهنگی و رییس شورای ارتباطات دولت با حوزه و روحانیت، رییس جمهور را همراهی و ضمن حضور در برنامه‌های مختلف و افتتاح طرح‌های متنوع به مسائل حوزه کاری خود در استان قم رسیدگی کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha