۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۴۹
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85471660
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندهان ارتش آمریکا و پاکستان پیرامون همکاری‌های دو جانبه نظامی رایزنی کردند

اسلام‌آباد- ایرنا- فرمانده نیروهای نظامی ایالات متحده در خاورمیانه (سنتکام) در سفر به پاکستان با فرمانده ارتش این کشور دیدار و دو طرف پیرامون وضعیت امنیت منطقه‌ و همکاری‌های دو جانبه نظامی با یکدیگر رایزنی کردند.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از روابط عمومی ارتش پاکستان، ژنرال مایکل اریک کوریلا فرمانده سنتکام در راس یک هیات نظامی در شهر راولپندی با ژنرال سید عاصم مُنیر فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد.

در بیانیه ارتش پاکستان در این باره آمده است: طرفین در این دیدار مسائل مربوط به منافع دو جانبه، وضعیت امنیت منطقه‌ای، همکاری‌های دو ارتش آمریکا و پاکستان در حوزه‌های دفاعی و نظامی به ویژه لزوم تقویت تعاملات آموزشی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

همچنین در این دیدار تلاش‌های ارتش پاکستان در مبارزه با تروریسم و آنچه در بیانیه مذکور کمک‌های قابل‌ توجه به صلح و ثبات منطقه‌ای عنوان شده است، مورد بحث قرار گرفت.

سفر فرمانده سنتکام به پاکستان در حالی انجام می‌شود که سخنگوی وزارت خارجه و همچنین سخنگوی ارتش پاکستان به تازگی گمانه‌زنی‌ها درخصوص ارائه پایگاه به کشورهای خارجی را بی اساس دانستند و تاکید کردند: پاکستان هیچ پایگاهی به دولت یا نیروهای خارجی نمی‌دهد.

همچنین گفت وگوهای ضدتروریسم پاکستان و آمریکا از روز گذشته در واشنگتن آغاز شده است.

اواخر آذرماه سال گذشته ژنرال عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان در سفر به آمریکا با فرمانده نیروهای نظامی ایالات متحده در خاورمیانه (سنتکام) دیدار کرده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha