استاندار آذربایجان غربی : حضور میدانی مدیران در میان مردم رکن اصلی دولت سیزدهم است

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: حضور میدانی و جهادی مدیران استانی و شهرستانی در میان مردم رکن اصلی دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق معتمدیان عصر پنجشنبه در سفر شهرستانی خود به چایپاره در جلسه شورای اداری با بیان اینکه عزم جدی دولت سیزدهم در جهت خدمت‌رسانی شبانه روزی به مردم است اظهار کرد: هیچ اولویتی بالاتر از خدمت جهادی به مردم نیست و از این رو حضور مدیران شهرستانی و مسوولان استانی در میان مردم یکی از رکن‌های اصلی این دولت است.

وی افزود: شهرستان چایپاره همراه مردم و با تلاش مسوولان در حال حرکت به سمت شاخص‌های عمرانی و اجتماعی است و درصدد جبران عقب افتادگی‌ها است.

او ادامه داد: رییس جمهور به اتفاق تیم خود در سال اول دولت سیزدهم از ۳۱ استان بازدید میدانی داشت و از این رو سفرهای شهرستانی در آذربایجان‌غربی نیز آغاز شد که سفر به ۲۰ شهرستان در سال اول دولت به اتفاق معاونین و کارشناسان امر در حیطه این سیاست‌گذاری است.

معتمدیان بیان کرد: با سفرهای شهرستانی و بازدید میدانی، تمامی مشکلات جامعه شهری، عمرانی، بهداشت و اجتماعی احصا و به صورت تخصصی رفع موانع می‌شوند تا ریل گذاری کامل با تعیین نقشه راه صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اجرای عدالت میان مناطق کم برخوردار گفت: توزیع عدالت در شهرستان‌ها در مدارج مختلف در حال حرکت به سمت افق است و این‌ها در گرو توجه ویژه دولت سیزدهم به مناطق محروم و کم برخوردار است.

معتمدیان با تاکید بر عبور ملت ایران از تحریم‌های ظالمانه افزود: با اینکه رسانه‌های معاند و متحاصم میلیاردها دلار هزینه‌ کردند تا مردم در انتخابات شرکت نکنند اما مردم این استان با وجود تمامی مشکلات اقتصادی پای مشارکت ملی بودند و با ثبت مشارکت ۴۷ درصدی صحنه حماسه‌ آفرینی را به نمایش گذاشتند.

معتمدیان با بیان اینکه مردم شهرستان چایپاره در انتخابات، مشارکت ۶۵ درصدی داشتند افزود: این مشارکت نشان از انقلابی بودن مردم این منطقه و قدرشناسی اهالی این شهرستان است، بنابراین باید توجه ویژه‌ای به خواسته‌ها و مطالبات مردمی داشت.

وی با اشاره به ارائه خدمات دولتی در روستاها افزود: زمانی که به مردم می‌گوییم زندگی روستایی خود در روستاها را رها نکنند باید از سمت دولت نیز تمامی شاخص‌ها از جمله ارائه گاز، برق، آب و خدمات بهداشتی و مسکن نیز جدی گرفته شود بنابراین دولت سیزدهم خود را مستلزم اجرای این سیاست‌ها در روستاها می‌داند.

معتمدیان با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های دولت عدم فرار از مشکلات است افزود: مشکلاتی که امروز گریبانگیر مردم است مسلما با تعامل و هم‌افزایی حل می‌شود و از این رو نباید منتظر صف‌های مردمی در پشت اتاق مدیران باشیم بلکه مدیران با حضور جهادی خود در میان مردم باید پاسخگوی مشکلات مردمی و درصدد حل آنها باشند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه نهضت گازرسانی از خدمات ارزشمند جمهوری اسلامی است، اضافه کرد: امروز مشعل گاز چهار روستا در چایپاره روشن شد و تا دهه فجر امسال تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

معتمدیان با اشاره به اینکه تثبیت جمعیت روستایی نیازمند آماده سازی زیرساخت ها و اشتغال زایی است، اظهار کرد: با بهره برداری بهتر از ظرفیت های منطقه ای و قانونی و اهتمام جدی دستگاه های متولی، می توان زمینه تامین آب روستایی، رونق کشاورزی و دامداری، اشتغال و درآمدزایی در روستاهای منطقه را فراهم کرد.

وی با اشاره به اهمیت فرآوری محصولات کشاورزی در شهرستان چایپاره گفت: روند صدور مجوزهای لازم و ارائه تسهیلات برای احداث کارگاههای فرآوری محصولات کشاورزی در جوار چهار روستای این شهرستان جهت رونق اشتغال و درآمد مردم، تسریع و تسهیل شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha