۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۴۱
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85471630
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فشار آیپک بر کنگره با هدف تداوم حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی

تهران-ایرنا- تارنمای «اینترسپت» طی گزارشی نوشت، همزمان با تصمیم جو بایدن برای تعلیق ارسال تسلیحات به رژیم اسرائیل در صورت تداوم حمله به رفح، کمیته روابط عمومی آمریکا-رژیم اسرائیل (آیپک)، کنگره را برای تداوم حمایت از حملات این رژیم تحت فشار قرار داده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، اینترسپت نوشت: آیپک (لابی قوی سیاسی رژیم صهیونیستی در آمریکا) در یادداشتی برای دفاتر کنگره مدعی شد، حمله به رفح تنها راه برای بیرون کردن حماس از این منطقه است و (رژیم) اسرائیل «چاره دیگری» ندارد.

آیپک با اشاره به تصمیم اعلام شده دولت جو بایدن برای تعلیق ارسال تسلیحات سنگین به رژیم اسرائیل در صورت ادامه حمله به رفح، اقدام دولت باید در این زمینه را بی‌سابقه توصیف کرد.

یادداشت آیپک ادعا میکند که حمله رژیم صهیونیستی «عملیاتی محدود» و به منظور هدف قرار دادن حماس بوده و مدعی شده که رژیم اسرائیل غیرنظامیان فلسطینی را تشویق کرده به «مناطق امن» در شمال حرکت کنند.

آیپک ادعا کرده که تداوم جنگ غزه ضروری است.

اینترسپت همچنین به نقل از سخنگوی سابق خانواده های اسرای صهیونیستی نوشت: چند روز بعد از حمله ۷ اکتبر (۱۵ مهر) حماس پیشنهاد آزادی همه اسرا را در صورت خودداری رژیم اسرائیل از حمله به غزه داد اما کابینه رژیم صهیونیستی این پیشنهاد را نپذیرفت.

این سخنگو گفت در آستانه حمله به رفح به خانواده های اسرا اطلاعی درباره این حمله و تهدیدهای احتمالی آن داده نشد و نتانیاهو با این حمله، طرح آزادی اسرای صهیونیستی را از بین برده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha