۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۳۶
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85471600
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عدالت فرهنگی با برنامه ریزی مبتنی بر زیست بوم فرهنگی محقق می شود

کاشان- ایرنا- رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عدالت فرهنگی با برنامه ریزی اقتصادی مبتنی بر زیست بوم های فرهنگی محقق شده و اگر ظرفیت های موجود در کشور را تبدیل به برنامه و راهبرد توسعه کنیم،بسیاری از مشکلات معیشتی رفع می شود.

به گزارش ایرنا، سیدمجید امامی شامگاه پنجشنبه در مراسم بزرگداشت نخستین روز گل محمدی و گلاب در تالار شهر کاشان افزود:بازتولید گل محمدی در قالب فناوری های نوین می تواند بخشی از مشکلات معیشتی جامعه را رفع کند و باید با استفاده از ظرفیت های داخلی فقر را ریشه کن کنیم.

وی اظهار کرد:اگر الگوی توسعه فرهنگ پایه باشد و نظام صنعتی ما مبتنی بر داشته های مردم برنامه ریزی شود زمینه توسعه کشور فراهم می شود،رسالت ما در نظام فرهنگی این است که بدانیم فرهنگ بنیان تحول های بزرگ است.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: ورود روز گل محمدی و گلاب در تقویم ملی علاوه بر گرامیداشت خرده فرهنگ ها موجب ایجاد تکانه جدید به اذهان برای ایجاد رویدادهای اقتصادی است.

سیدحسن هاشمی گفت: باید بتوانیم از بافت مذهبی و اصیل کاشان استفاده کنیم و در حوزه های مختلف هنری از جمله موسیقی ذائقه سازی داشته باشیم چراکه این منطقه هنرمندان اصیلی دارد.

۲۰ اردیبهشت به عنوان روز گل محمدی و گلاب نامگذاری شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha