۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۵۷
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85471540
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه مهاباد: پرداخت زکات ظرفیتی برای رشد اقتصادی جامعه است

مهاباد- ایرنا- امام جمعه مهاباد گفت: پرداخت زکات ظرفیت بسیار خوبی برای رشد و توسعه اقتصادی و کاهش مشکلات معیشتی جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی روز پنجشنبه در جلسه شورای زکات این شهرستان افزود: بسیاری از مشکلات معیشتی و اقتصاد جامعه که مورد اهتمام اسلام نیز قرار دارد، از طریق پرداخت زکات و با مشارکت خیران و افراد ثروتمند جامعه رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکلات معیشتی دروازه ای برای سایر آسیب های جامعه است، اضافه کرد: هیچ عباداتی به اندازه پرداخت مال و اموال و کمک به نیازمندان در دل انسان آرامش خاطر ایجاد نمی کند.

امام جمعه مهاباد اظهار کرد: افراد واجد شرایط پرداخت زکات که در اهدای آن کوتاهی می کنند شریک جرم افرادی که به دلیل مشکلات خود مرتکب گناه می شوند نیز خواهند شد.

ماموستا امامی پرداخت زکات را بهترین سرمایه گذاری برای آخرت دانست و ادامه داد: خداوند به زکات دهندگان پاداش ۷۰۰ درصدی در نظر گرفته و وعده دادند که هیچ مال و اموالی با پرداخت زکات از آن کسر نخواهد شد.

فرماندار ویژه مهاباد هم در این جلسه بر آگاه سازی مردم از اهمیت پرداخت زکات تاکید کرد و گفت: با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در نحوه مصرف آن در کارهای عام المنفعه می تواند مردم به سمت این تکلیف شرعی تشویق کرد.

امام جمعه مهاباد: پرداخت زکات ظرفیتی برای رشد اقتصادی جامعه است

حسن عباسی بیان کرد: با توجه به جایگاه معنوی زکات در اسلام و جامعه اسلامی، روحانیون، شخصیت های تاثیرگذار فرهنگی و اجتماعی و نیز رسانه ها نقش موثری در ترویج این فریضه الهی دارند و باید در این خصوص اهتمام ویژه ای داشته باشند.

زکات در لغت به ۲ معنای رشد و نمو و پاکی آمده است؛ واژه زکات به سهمی اطلاق می‌شود که انسان از مال خود خارج می‌کند و به فقرا می‌دهد و به این دلیل است که در پرداخت آن، امید رشد و افزایش مال همراه با خیر و برکت وجود دارد که موجب تزکیه و پاکی روح پرداخت کننده می‌شود.

در قرآن کریم هم آمدن زکات در کنار نماز نشانه آن است که رابطه با خداوند متعال از طریق نماز حاصل شده است و رابطه با مخلوق خداوند از راه ادای زکات برقرار می‌شود.

همراهی این‌ ۲ به جهت اهمیت ویژه آنهاست زیرا نماز در آیات قرآن کریم و روایات اسلامی از جایگاه خاصی برخوردار است و زکات نیز در دین اسلام در بعد اقتصادی و اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مواردی است که زکات به آنها تعلق می‌گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha