وزیر آموزش‌ و پرورش: یک‌هزار و ۷۴ فرزند شهید در مدارس شاهد کشور تحصیل می‌کنند

قم- ایرنا- وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: اکنون یک‌هزار و ۳۷۴ فرزند شهید دانش آموز در مدارس شاهد کشور تحصیل می‌کنند.

به گزارش ایرنا، رضا مرادصحرایی عصر پنجشنبه در دیدار خانواده شهید مجید عسگری جمکرانی نخستین شهید فرهنگی مدافع حرم، افزود: یکی از فرمان‌های امام راحل رسیدگی ویژه به فرزندان شهدا بود که در این راستا مدارس شاهد راه‌اندازی شد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از فرمان‌های امام خمینی(ره) تشکیل ستاد اجرایی فرمان امام بود؛ بنیاد برکت نیز زیرمجموعه همین ستاد است که تاکنون در کشور بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ باب مدرسه ساخته‌ است.

صحرایی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به همسر شهید عسگری جمکرانی، بیان کرد: همسران شهدا جایگاه رفیعی دارند و اگر بالاتر از شهید نباشید پایین‌تر نیستید.

شهید مجید عسگری جمکرانی از معلمان هنرستان شهدای چهارمردان قم در رشته رایانه، طلبه حوزه علمیه و از خادمان افتخاری حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، عضو بسیج آموزش و پرورش و عضو داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر بود.

این شهید بزرگوار در مرداد سال ۱۳۵۳ در شهر مقدس قم متولد شد و در جریان آزادسازی شهر بوکمال از آخرین پایگاه های داعش در سوریه به فیض شهادت نائل آمد و سه فرزند از این شهید به یادگار مانده است؛ شهید عسگری هشت سال سابقه تحصیل در حوزه علمیه قم را داشت.

این رزمنده مدافع حرم، ششم آذر سال ۱۳۹۶ در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) به شهادت رسید.

وزیر آموزش‌ و پرورش در دومین سفر استانی رییس جمهور و اعضای دولت به قم، آیت‌الله رییسی را همراهی می‌کند.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی صبح پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت وارد قم شد. این پانزدهمین سفر از دور دوم سفرهای استانی رییس جمهور است.

دیدار و گفت‌وگو با شماری از علما و مراجع تقلید، افتتاح چندین طرح عمرانی، بررسی مهم‌ترین مسائل استان قم و پیگیری چگونگی اجرای مصوبات سفر دور نخست سفر از برنامه‌های آیت‌الله رییسی در سفر به استان قم است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha