شمار ورزشکاران سازمان‌یافته کشور به چهار میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسید + فیلم

سمنان - ایرنا - رییس فدراسیون پزشکی ورزشی و نایب رییس کمیته ملی المپیک با اشاره به افزایش خدمات پایه بیمه ورزشی گفت: شمار ورزشکاران سازمان یافته کشور در سال ۱۴۰۲ به چهار میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسید.

غلامرضا نوروزی عصر پنجشنبه در حاشیه برگزاری نشست هیات رییسه هیات پزشکی ورزشی سمنان به خبرنگار ایرنا افزود: از فروردین ۱۴۰۳ تاکنون ۳۲۰‌ هزار ورزشکار ساماندهی شدند که آمار نشان‌دهنده افزایش ۵۰ هزار نفری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش ایرنا، ورزشکارانی که زیر پوشش و عضویت کمیته خدمات درمانی ورزشی قرار دارند و بیمه شده هستند ورزشکاران سازمان یافته تلقی می‌شود و با توجه به سابقه بیمه ورزشکار بخشی از هزینه درمان پرداخت می‌شود.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: پایه خدمات بیمه ورزشی سال گذشته به منظور کاهش دغدغه و آسوده‌خاطری ورزشکاران در زمینه احتمال مصدومیت افزایش یافت و هر ورزشکار با پرداخت ۷۰۰ هزار ریال بسته به نوع آسیب‌دیدگی تا سقف ۷۵۰ میلیون ریال خسارت و کمک‌هزینه درمان دریافت می‌کند.

سلامت باشگاه‌های ورزشی زیر ذره‌بین بازرسان فدراسیون پزشکی ورزشی

نوروزی اظهار کرد: نظارت و بازرسی مهمترین ابزار برای داشتن محیط پاک در اماکن و محیط‌های ورزشی است.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: نظارت و بازرسی بر سلامت باشگاه‌ها مورد توجه ویژه بازرسان هیات‌های پزشکی ورزشی از ۲ جنبه رعایت استانداردها و مسایل بهداشتی است.

به گفته وی، فقدان رعایت استانداردها در باشگاه‌ها زمینه‌ساز آسیب جسمی ورزشکاران است و بازرسان هیات پزشکی ورزشی به منظور پیشگیری از این دست حوادث با اهتمام ویژه نظارت‌ها و بازرسی‌های دوره‌ای از باشگاه‌ها دارند.

نوروزی ابراز کرد: نظارت بر باشگاه‌ها در زمینه رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری و برخورد با عرضه مکمل‌های ورزشی غیر استاندارد با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان‌ها نیز از وظایف هیات پزشکی ورزشی است.

ساماندهی نزدیک به ۴۷‌هزار ورزشکاران سمنان

رییس هیات پزشکی ورزشی سمنان نیز گفت: شمار ورزشکاران سازمان‌یافته این استان به ۴۶ هزار و ۸۷۵ نفر رسید.

رمضان حیدریان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۲ هزار و ۷۱ ورزشکار از جامعه بانوان و ۲۴ هزار و ۸۰۴ نفر ورزشکار آقا در استان سمنان سال گذشته ساماندهی شدند.

رییس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان بیان کرد: شمار ورزشکاران ساماندهی شده استان سال ۱۴۰۲ در مقایسه با ۱۴۰۱ افزایش ۶ و ۳۹ صدم درصدی داشت.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha