۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۴۵
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85471483
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار هزار نفر مشاور روانشناسی و خانواده در البرز فعالیت دارند

کرج - ایرنا- رییس شورای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان البرز اعلام کرد: اکنون چهار هزار نفر به عنوان عضو این سازمان در امر مشاوره روانشناسی و خانواده فعالیت دارند.

دکتر بهرام هزاروسی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری آزمون مصاحبه داوطلبان دریافت پروانه فعالیت در امر مشاوره روانشناسی و خانواده استان البرز به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع چهار هزار نفر عضو سازمان نظام روانشناسی و خانواده البرز تاکنون برای یک هزار نفر آنان پروانه تخصصی صادر شده است.

وی با اشاره به حساسیت و اهمیت فعالیت در حوزه مشاوره روانشناسی و خانواده بیان کرد: اکنون صدور پروانه برای فعالان این عرصه به صورت تخصصی بررسی و صادر می شود.

هزاروسی با اشاره به برخی تخلفات در حوزه مشاوره افزود: برای جلوگیری از تخلفات، مشاوران براساس تخصص خود مانند زوج درمانی، روان سنجی، مشاوره خانواده و مشاوره سلامت پروانه دریافت می کنند و حق دخالت در حوزه های غیر تخصصی را ندارند.

رییس شورای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان البرز گفت : بر اساس شکایت های مردمی برخی مشاوران در استان البرز خارج از حوزه تخصصی خود فعالیت داشته یا هزینه های مشاوره را بالاتر از تعرفه تخصصی و تحصیل خود دریافت می کنند که با این گونه افراد برخورد قاطع قانونی صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: مردم باید قبل از مراجعه به مراکز مشاوره از طریق سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان البرز صلاحیت و تخصص مراکز مشاوره را بررسی و سپس برای مراجعه تصمیم گیری کنند.

هزاروسی با اشاره به برخی شکایت های مردمی از مراکز مشاوره در استان اظهار کرد: مردم از مراجعه به مراکز مشاوره فاقد پروانه تخصصی خودداری کنند و درصورت مواجهه با تخلفات موارد را به سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گزارش کنند.

وی افزود: سال گذشته پروانه تعدادی از مشاوران متخلف روانشناسی و خانواده در استان البرز لغو شد.

رییس شورای سازمان نظام روانشناسی و خانواده استان البرز به وضعیت تعرفه ها در این بخش اشاره کرد و گفت: تعرفه ها برای افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا و مدت زمان مشاوره متفاوت است و کسانی که با مدرک کارشناسی ارشد هزینه مشاوره دکترا را دریافت کنند در صورت شکایت مردم تحت پیگیرد قانونی قرار خواهند گرفت.

وی تاکید کرد: تعرفه ها براساس مدت زمات مشاوره ۴۵ دقیقه و مدرک تخصصی فرد مشاور تعیین شده و نباید مشاوران بیش از رقم تعیین شده از مردم وجهی دریافت کنند.

هزاروسی افزود : اکنون در استان البرز تنها برای کسانی که ۱۵ سال از زمان دریافت اولین پروانه کاری آنها گذشته باشد ، ۱۵ درصد بالاتر از تعرفه سایر سطوح روانشناسی تعیین شده که تعداد این افراد در استان انگشت شمار است.

وی درخصوص آزمون مصاحبه داوطلبان دریافت پروانه و فعالیت در عرصه مشاوره روانشناسی استان البرز گفت: دراین آزمون ۳۹۰ نفر شرکت کردند که حدود ۹۰ درصد آنها قبول شدند.

هزاروسی افزود: برای تعدادی از این افراد آموزش های اخلاق حرفه ای و توجیهی قبل از دریافت پروانه برگزار می شود تا شاهد تخصصی شدن فعالیت ها و پیشگیری از تخلفات و مشکلات در این بخش باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha