سلاجقه: ۲ هزار هکتار از بیابان‌های قم زیرپوشش خاک‌پوش‌های دوستدار محیط‌زیست قرار می‌گیرد

قم - ایرنا - رییس سازمان حفاظ محیط‌ زیست با اعلام وضعیت نامناسب بیابان‌زایی در منطقه «حسین‌آباد میش مست» و «دشت سراجه»، گفت: ۲ هزار هکتار از کانون‌های تولید ریزگرد قم زیرپوشش خاک‌پوش‌های دوستدار محیط‌زیست قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی سلاجقه روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از دشت حسین‌آباد میش مست استان قم، با اشاره به چرای یک‌هزار و ۵۰۰ شتر در دشت سراجه، ادامه داد: معیشت‌های جایگزین برای ساکنان، نهال‌کاری به‌وسیله گونه‌های کم آب بر و استفاده از خاک‌پوش‌های دوستدار محیط‌زیست برای مدیریت گرد و غبار در ۲ هزار هکتار از دشت سراجه قم باید به اجرا درآید.

وی اضافه کرد: قم از نظر جغرافیایی و اقلیمی یکی از استان‌های حساس کشور به شمار می‌رود.

رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست ادامه داد: اکنون حدود ۳۰۰ هزار هکتار از گستره استان قم به کانون ایجاد گرد و غبار تبدیل شده که ۳۰ هکتار از آن وضعیت وخیم‌تری دارد.

سلاجقه اضافه کرد: توسعه بیابان و ریزگرد در قم افزون بر این شهر، استان تهران و سایر شهرهای پیرامونی را تهدید می‌کند و می تواند به چالشی برای صنایع، خطوط ریلی و غیره تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت ریزگردها به‌صورت یکپارچه و هماهنگ در کشور دنبال می‌شود، گفت: مدیریت یکپارچه ریزگرد و گرد و غبار در دشت حسین‌آباد میش مست و سراجه در استان قم کلید خورده و انتظار داریم مسئولان استانی به وظایف خود در قبال آن، عمل کنند.

روستای سراجه از توابع بخش مرکزی شهرستان قم در شهر قنوات قرار دارد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در دومین سفر استانی رییس جمهور و اعضای دولت به قم، آیت‌الله رییسی را همراهی می‌کند.

آیت الله سید ابراهیم رییسی صبح پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت وارد قم شد. این پانزدهمین سفر از دور دوم سفرهای استانی رییس جمهور است.

دیدار و گفت وگو با شماری از علما و مراجع تقلید، افتتاح چندین طرح عمرانی و بررسی مهم‌ترین مسائل استان قم و پیگیری چگونگی اجرای مصوبات سفر دور نخست سفر از برنامه‌های آیت الله رییسی در سفر به استان قم است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha