نماینده مجلس: حریم‌ رودخانه‌ها و جاده‌ها برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری اصلاح شود

شهرکرد- ایرنا- عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان، بن و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های گردشگری گفت: برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری نیاز است که حریم رودخانه‌ها و جاده‌ها اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد راستینه هفشجانی روز پنجشنبه در کارگروه گردشگری چهارمحال و بختیاری که با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، تاکید کرد: اگر برای اصلاح حرائم، رودخانه‌ها و جاده‌ها به‌منظور تقویت زیرساخت‌های گردشگری فکری نشود، توسعه مناطق گردشگری قفل خواهد شد.

وی زیرساخت‌های گردشگری تمامی مناطق چهارمحال و بختیاری را نیازمند توسعه دانست و افزود: برخی مناطق گردشگری این استان نزدیک جاده‌های شریانی است که تکمیل زیرساخت‌های آن باید در دستور کار قرار گیرد.

راستینه پرداخت حقوق مالکانه املاک حریم بناهای تاریخی را ضروری اعلام و تصریح کرد: تکمیل و بهره‌برداری از موزه بزرگ چهارمحال و بختیاری در شهرکرد به تامین منابع مالی و بودجه نیاز دارد.

وی تکمیل زنجیره ارزش صنایع‌دستی را ضروری دانست و یادآور شد: پرداخت تسهیلات برای کارگاه‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به‌ویژه در زنجیره تولید نمد می‌تواند بخشی از مشکلات فعالان این حوزه را رفع کند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان، بن و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ارتقای «شهرکرد، شهر ملی نمد» به «شهر جهانی» از مهم‌ترین اولویت‌ها و خواسته‌های مردم و مسئولان چهارمحال و بختیاری است.

وی هفشجان شهرستان شهرکرد را به‌عنوان «نامزد شهر ملی حجاری‌های سنگی» مطرح دانست و گفت: با توجه به ظرفیت‌های هنرمندان هفشجان، به پیگیری بیشتر و دستور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیاز دارد.

راستینه تاکید کرد: سهم چهارمحال و بختیاری به تسهیلات توسعه طرح‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گیرد تا وضعیت اشتغال‌زایی در این استان رونق و نرخ بیکاری کاهش یابد.

وی افزود: اُمید است سفر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به چهارمحال و بختیاری منشأ تحول در حوزه‌های زیرمجموعه این وزارتخانه در مناطق مختلف استان شود.

به گزارش ایرنا، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر یک‌روزه خود به چهارمحال و بختیاری از پل تاریخی زمان‌خان و پل تاریخی هوره شهرستان سامان، گرداب بن، مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر شهرکرد بازدید و در کارگروه گردشگری، مراسم روز فرخشهر و برنامه روز هفشجان شهرستان شهرکرد حضور پیدا کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha