ضرغامی: ظرفیت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری منحصربه‌فرد است

شهرکرد- ایرنا- وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ظرفیت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری قابل‌توجه و منحصربه‌فرد است.

به‌گزارش خبرنگار ایرنا، عزت‌الله ضرغامی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر شهرکرد تأکید کرد: چهارمحال و بختیاری از لحاظ ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و توانمندی‌های صنایع‌دستی جزو استان‌های برتر و با هویت باستانی چند هزارساله است.

وی افزود: از موقعیت‌های خوب گردشگری چهارمحال و بختیاری بازدید شد که زیرساخت‌های آن‌ها نیازمند توجه ویژه است.

ضرغامی تصریح کرد: از توان وزارتخانه و از ظرفیت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی متولی باید برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری بهره‌گیری شود.

وی موقعیت پل زمان‌خان شهرستان سامان و ۶۰ کیلومتر رودخانه زاینده‌رود در چهارمحال و بختیاری را راهبردی(استراتژیک) دانست و یادآور شد:‌ خدمات گردشگری باید تقویت پس از کسب رضایت دستگاه‌های اجرایی مرتبط پروژه مستقلی برای مسیر گردشگری زاینده‌رود تعریف شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار داشت: ابنیه تاریخی مهمی مانند مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر شهرکرد وحود دارد که با معماری فنی، مهندسی و ایرانی براساس هنرمندی انجام شده است.

وی تملک کامل و مرمت بناهای تاریخی مانند مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر شهرکرد را ضروری دانست و گفت: اعتبارات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزایش قابل‌توجهی داشته است که باید از مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم قدردانی کرد و امیدواریم با تحقق کامل درآمدهای دولتی بودجه اختصاص یابد.

ضرغامی چهارمحال و بختیاری در حوزه گردشگری را دارای آینده درخشان اعلام و تأکید کرد: خدمات گردشگری در برخی مناطق به‌طور کامل نیست و باید تقویت شود.

وی افزود: برای پوشش سقف موزه سنگ و اعتبار مورد نیاز به‌منظور تملک کامل مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر کمک می‌کنم.

به گزارش ایرنا، قلعه چالشتر که به «قلعه خانی» و «قلعه خدارحم خان» شهرت دارد، از جاهای دیدنی استان چهارمحال و بختیاری است و در محله چالشتر شهرکرد قرار دارد.

این قلعه تاریخی منحصربه‌فرد، اثری باشکوه بوده که با تلفیق و ترکیب معماری اروپا و هنر حجاری ایران بنا شده است.

منابع تاریخی و باستان‌شناسی، ساخت بنای قلعه چالشتر را به سال ۱۳۲۳ هجری قمری نسبت می‌دهند که این تاریخ روی یکی از سرستون‌های قلعه نیز حک شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha