۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۵
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85471388
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رواناب‌های بالادست سبزوار باز یقه "توحیدشهر" را گرفت + فیلم

سبزوار- ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار سبزوار اعلام کرد: بارندگی امروز و روانه شدن رواناب‌های سطحی بالادست سبزوار، به سمت شهر دوباره به منطقه "توحیدشهر" نفوذ کرده و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرد.

مرتضی رهنمافر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جاری شدن سیلاب از ارتفاعات شمالی به سوی سبزوار و ورود آن به محدوده شهری، موجب آب‌گرفتگی برخی معابر شهری و بروز مشکلاتی در تردد شهروندان، به ویژه ساکنان شهرک توحید شده است.

وی میزان بارندگی سبزوار تا حدود ساعت ۱۳ امروز را ۵.۶ میلی‌متر عنوان کرد و گفت: نیروهای ستاد مدیریت بحران شهرداری سبزوار برای رفع مشکلات ناشی از جاری شدن رواناب‌ها وارد عمل شدند و خوشبختانه به جز توحیدشهر، دیگر مناطق شهر مشکلی از ناحیه بارش ها نداشته اند.

معاون عمرانی فرماندار سبزوار مجددا بر ضرورت ایجاد سیل‌گیرهایی در ارتفاعات بالادست شهر برای جلوگیری از نفوذ آب های دامنه های شمالی به داخل شهر تاکید کرد و گفت: شهرداری و اداره آب سبزوار باید با رجوع به ضوابط و قوانین این بخش و با تعاملف، این مساله را حل کرده و به گونه ای عمل کنند که پس از هر بارشی، سیل وارد شهر نشده و شهروندان را دچار مشکل نکند.

شنبه هفته جاری نیز بارندگی موجب نفوذ سیلاب به محدوده شهری سبزوار شد و آب‌گرفتگی بیش از ۱۵ مورد از منازل مسکونی، اماکن و معابر شهری در توحیدشهر را به دنبال داشت و کار را بر ساکنان این منطقه سخت کرد.

وقوع بارش در مناطق مرتفع شمالی، شمال غرب و شمال شرق سبزوار که منجر به جریان گرفتن رواناب ها به سمت شهر می شود، به دلیل نبود سیل‌بندهای مناسب، بافت مسکونی و هسته مرکزی شهر را تهدید می کند.

ایجاد سیل‌گیر و موانع قابل اطمینان در برابر سیلاب‌های بالادست شهر، در چند سال اخیر به موضوع کشمکش بین شهرداری سبزوار و اداره امور آب ناحیه سبزوار تبدیل شده است و هر یک انجام این کار را وظیفه دیگری می دانند.

شهر ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha