جوانان انقلابی مخاطب خاص بیانیه گام دوم انقلاب هستند

آستارا - ایرنا - فرمانده سپاه شهرستان آستارا با بیان اینکه امید بن‌مایه بیانیه گام دوم انقلاب است که باید در لحظه لحظه زندگی کسانی که مشتاق تحقق این بیانیه هستند متبلور شود بویژه جوانان انقلابی که مخاطب خاص این بیانیه می باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ بهزاد قنبری روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره سرود شهرستان آستارا اظهارکرد: به طور قطع مخاطب این بیانیه همه مردم هستند اما این بیانیه یک مخاطب خاص هم دارد و آن جوانان انقلابی ایران اسلامی هستند که از وجوه نخبگی برخوردار بوده و موتور محرک پیشرفت کشورند.

وی عنوان کرد: در چله دوم انقلاب اسلامی نگاه ها و تمرکز به این جوانان نخبه و انقلابی است و باید برای بروز و ظهور ظرفیت ها و توانمندی هایشان، به این جوانان میدان داده شود.

سرهنگ قنبری گفت: باید فضا را برای جوان نخبه در گام دوم انقلاب اسلامی باز کرد البته این موضوع نافی استفاده از توان و تجربه نیروهای با تجربه نیست.

وی افزود: در وهله نخست باید بیانیه گام دوم را به صورت صحیح فهمید و درک کرد و برای فهم آن هم جوانان باید ابعاد و منظومه این بیانیه را خوب شناخته و درک کنند و سپس در جهت تحقق این بیانیه گام بردارند.

وی تاکید کرد: سپاه و بسیج هم گام به گام با سایر ارگانها در راستای تحقق اهداف نظام و بیانیه گام دوم انقلاب پیش خواهد رفت و در این مسیر از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

فرمانده سپاه آستارا با بیان اینکه این بیانیه وجوه اهمیت فراوانی دارد که نخستین آن را می‌توان در " اهمیت انقلاب اسلامی و آینده آن" جست و جو کرد، افزود: انقلاب اسلامی با هدف اجرای احکام اسلام به پیروزی رسید و یک تاریخ آرزو پشت آن قرار داشت و خون‌های زیادی هم برای تحقق آرمان‌های آن اهدا شد که امروز باید تلاش کرد این مسیر با قدرت ادامه یابد.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی با یک ماهیت انقلابی و با تفکری پیش‌برنده اراده مستکبران عالم را برهم زده است و هرچه که بیشتر می‌گذرد، ابعاد موفقیت تفکر انقلاب اسلامی در مقابله با اراده دشمنان روشن می‌شود و عداوتی که از دشمنان در برابر نظام اسلامی می‌بینیم به خاطر همین پیشروی تفکر انقلاب اسلامی است.

سرهنگ قنبری با بیان اینکه در حال حاضر در مصاف با دشمنان هستیم، تصریح کرد: طبق وعده الهی در مصاف حق و باطل به طور قطع مجاهدان حق و حقیقت پیروز میدان خواهند بود.

وی، وجه دوم اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را مقام صادر کننده آن دانست و افزود: رهبر فرزانه انقلاب ویژگی‌های حقیقی و حقوقی زیادی دارند که ایشان را به شخصیتی بی‌بدیل تبدیل کرده است؛ ایشان حرکت خود را قبل از سال ۱۳۴۲ آغاز کرده و در طول دوران مبارزات هم حضوری فعال و چشمگیر داشتند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم چهره‌ای اثرگذار و برجسته بوده اند و بعد از رحلت بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی نیز که رهبری جامعه اسلامی را عهده‌دار شدند به حق خلف صالحی برای امام راحل بودند.

فرمانده سپاه شهرستان آستارا با بیان اینکه وجه سوم اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اهمیت بیانیه از نظر شخص رهبرانقلاب است، خاطر نشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب حساسیت ویژه‌ای درباره این بیانیه دارند و همین برای ما تکلیف در پی دارد

جوانان انقلابی مخاطب خاص بیانیه گام دوم انقلاب هستند

در حاشیه مراسم رئیس کانون بسیج هنرمندان شهرستان آستارا در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: جشنواره و مسابقه سرود شهرستانی به مدت دوماه در بین همه مدارس شهرستان آستارا برگزار شد.

یوسف هدایتی افزود: این جشنواره با محورهای شعارسال، گام دوم انقلاب، مقاومت و استکبار ستیزی، ایثار و شهادت، سبک زندگی ایرانی و اسلامی و جوانی جمعیت با همراهی کانون بسیج هنرمندان، آموزش و پرورش، فرمانداری، سپاه پاسداران، اداره ارشاد اسلامی و قرارگاه شهید آوینی به اجرا در آمد.

وی ادامه داد: ۴۰ اثر از مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان های دخترانه و پسرانه شهرستان آستارا به دبیرخانه ارسال شد و از بین آنها شش اثر به مرحله نهایی راه یافتند و در نهایت گروه سرود دبیرستان دخترانه دوره دوم فرنگ دوخت مقام اول، مقام دوم را گروه سرود دوره اول دخترانه دهنوی و مقام سوم را دبستان غیر دولتی پسرانه میثاق کسب نمودند.

در پایان این جشنواره که با حضور فرماندار، رئیس آموزش و پرورش و تعدادی از مسئولان شهرستان آستارا در سالن همایش های اداره آموزش و پرورش شهرستان آستارا برگزار شد از گروه های سرود منتخب و دست اندکران برگزاری مسابقات با اهدای لوح تقدیر و جوایزی قدردانی شد.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha