موزه ملی دفاع مقدس ۴۷ اثر جدید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌کند

تهران- ایرنا- مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: از سال ۱۳۹۳ تاکنون ۱۳۴ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت از سوی موزه منتشر شده که ۴۷ عنوان آن جدید است که در نمایشگاه تهران رونمایی می‌شود.

سردار نادر ادبی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۳۲ عنوان کتاب صوتی در حوزه ایثار و شهادت برای عموم مردم و تعدادی کتاب صوتی در این بخش ویژه نابینایان از سوی انتشارات موزه انقلاب و دفاع مقدس تهیه شده است.

وی افزود: ۷۲ عنوان از کتاب های منتشر شده در حوزه ایثار و شهادت در غرفه نشر سرو موجود است و دیگر کتاب های این انتشارات به صورت مجازی به مخاطبان عرضه می شود.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه کتاب از اسناد مهم و تاریخ ساز است که نقش خود را از دست نمی دهد و با استفاده از ظرفیت کتاب می توان حوزه ایثار و شهادت را به نسل جوان شناساند، ابراز امیدواری کرد: امسال جهش مناسب تری در حوزه چاپ کتاب های دفاع مقدس و شهدا داشته باشیم.

سردار ادیبی تاکید کرد: بزرگترین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قرار دارد.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: کتاب های پایان سکوت، جاسم، پروانه های سفید، یازده یازده، زخم و حصار و مکتب و شهدا به تازگی از سوی انتشارات ما منتشر و روانه بازار شده است.

سردار ادبی ادامه داد: کتاب های ضلع یکم، تاریخ شفاحی ژاندارمری، جنگ نفت کش ها، خلبان صدیق خورشید در سایه، بال های شکسته من، پرونده ای برای هواپیما ربایی از شاخص ترین و پرفروش‌ترین کتاب های ما هستند.

وی گفت: نویسنده کتاب خورشید در سایه سال گذشته توانست جایزه کتاب سال دفاع مقدس را از آن خود کند، محتوای این کتاب درباره عماد مغنیه است که به امضای توشیح رهبر رسیده است. کتاب پرونده ای برای هواپیماربایی هم در خصوص تاریخ ۵۰ سال هواپیما ربایی در ایران است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha