۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۲
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85471341
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

۲۷۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی میامی به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد

شاهرود - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی میامی گفت: ۲۷۴ هکتار زمین‌ کشاورزی این شهرستان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسینی روز پنجشنبه به رسانه‌ها اظهار کرد: اجرای این طرح در راستای افزایش بهره‌وری از آب کشاورزی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه گندم، جو، کلزا، چغندر قند و پیاز بیشترین کشت را در شهرستان میامی دارد، افزود: با توجه به اهمیت روزافزون آب در بخش کشاورزی و وضعیت بارش‌ها در سال‌جاری، مدیریت مصرف آب در مزارع و باغ‌ها ضروری است.

حسینی با بیان اینکه اجرای سامانه‌های نوین‌آبیاری یکی از روش‌های اصلی و کاربردی مدیریت آب در مزارع است، ابراز کرد: اجرای این طرح‌ها منجر به افزایش بهره‌وری مصرف آب در مزرعه و پایداری تولید محصولات کشاورزی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی میامی اظهار کرد: یکی از موارد مهم و ضروری ارتقای سامانه‌های نوین آبیاری و توسعه فناوری‌های نوین در این بخش است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر استفاده کشاورزان از این سامانه‌ها به شدت افزایش یافته است، افزود: از آغاز اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در زمین‌های کشاورزی میامی تا کنون، بیش از هشت هزار و ۸۷۰ هکتار با کمک اعتبارات دولتی و مشارکت بهره‌برداران متقاضی به این سامانه‌ مجهز شدند.

مدیر جهاد کشاورزی میامی به لزوم مشارکت کشاورزان و بهره‌برداران در اجرای این طرح‌ها اشاره کرد و گفت: مشارکت بهره‌برداران در پیشبرد طرح‌ها بسیار مهم است.

تجهیز ۳۰ درصد اراضی کشاورزی میامی به آبیاری نوین

وی با بیان اینکه میامی بر اساس درصد تجهیز سطح مزارع به سامانه‌های نوین آبیاری از شهرستان‌های پیشرو و برتر در استان سمنان است، افزود: بیش از ۳۰ درصد از زمین‌های کشاورزی در این شهرستان تاکنون به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شد.

حسینی به اثربخشی این طرح‌ها به ویژه و در روستاها در افزایش بهره‌وری مصرف آب، افزایش اشتغال و درآمد کشاورزان و مهاجرت معکوس اشاره کرد و گفت: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری از اولویت‌های اساسی این مدیریت در سال ۱۴۰۳ است.

مدیر جهاد کشاورزی میامی افزود: در حال حاضر برای ۲۷۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی ابلاغ آغاز عملیات اجرایی سامانه‌های نوین آبیاری صادر شده و پیشرفت فیزیکی بیشتر این طرح‌ها افزون بر ۵۰ درصد است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۸۸ درصد از جمعیت میامی در روستاها سکونت دارند و بیشترین درصد اشتغال مردم در حوزه کشاورزی و دامپروی است. تولیدات سالانه محصولات کشاورزی زراعی و باغی شهرستان میامی حدود ۳۲۰ هزار تن برآورد می‌شود.

جهاد کشاورزی میامی سه مرکز حومه، فرومد و کالپوش را زیر پوشش دارد و ۹۰ درصد از سطح زیر کشت آفتابگردان، کُلزا و چغندرقند استان سمنان در این شهرستان است.

شهرستان میامی با حدود هشت هزار بهره‌‍‌بردار بخش کشاورزی و دامپروری در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha