اجرای مجتمع توان بخشی بنیاد شهید کهگیلویه وبویراحمد شتاب می گیرد

یاسوج - ایرنا -سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دور دوم سفر رییس جمهور به پروژه نیمه تمام مجتمع توان بخشی ایثارگران این استان تخصیص یافت که با این اعتبار روند اجرای آن شتاب می گیرد.

حجت‌الاسلام قدرت‌الله خرم‌روز روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به همت دولت برای تکمیل مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثارگران استان پس از ۱۷ سال انتظار، اظهارداشت: با تخصیصی این میزان روند اجرایی آن با شتاب بیشتر انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: سهم مشخص شده دولت در سفر دوم (۵۰۰ میلیارد ریال) در حال تخصیص است که با برنامه ریزی و برگزاری مناقصه این طرح روند اجرایی مرکز توانبخشی در دستور کار خواهد بود.

خرم‌روز تصریح کرد: طرح نیمه تمام مجتمع توانبخشی، فرهنگی و ورزشی ایثار کهگیلویه و بویراحمد که عملیات اجرایی آن در سال ۸۶ آغاز شده پس از حدود ۱۷ سال تنها ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تکمیل این مجتمع مطالبه ایثارگران و خانواده شهدای استان از دولت انقلابی سیزدهم است.

وی افزود:بخش ورزشی مجتمع توان بخشی ایثار یاسوج ۵۰ درصد، توان بخش ،۲۹ درصد، آمفی تئاتر ۳۵ درصد و قسمت اقامتی آن نیز ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایرنا، این مجتمع در یکی از بهترین نقاط بکر شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران از لحاظ گردشگری در حال احداث است که این مهم یک مزیت مهم برای افرادی که از مجتمع در استان و یا خارج از استان از آن استفاده می کنند، محسوب می شود.

چنانچه این مجتمع راه اندازی شود با توجه به گردشگر پذیر بودن این استان، جامعه ایثارگران از استان های مختلف نیز می توانند از این طرح بهره ببرند همچون بیمارستان اعصاب و روان سلمان یاسوج که از استان های یزد، بوشهر، خوزستان و دیگر نقاط کشور به واسطه آب و هوای مطلوب استان پذیرش دارد.

اجرای مجتمع توان بخشی بنیاد شهید کهگیلویه وبویراحمد شتاب می گیرد

خرم روز افزود: احداث مرکز توانبخشی با توجه به ظرفیت فرهنگی و ایثارگری در این استان ضروری است.

وی با اشاره به اینکه ساختمان های اداری بنیاد شهید در مرکز بیشتر شهرستانهای استان مسکونی و استیجاری هستند تصریح کرد: توسعه و نوسازی مراکز اداری نیازمند حمایت ویژه دولت در تخصیص اعتبار است.

خرم روز اضافه کرد: با توجه به عمر بالای ساختمان های اداری و میزان فرسودگی نیاز است برای جلوگیری از حوادث احتمالی نوسازی آنها در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد در خصوص عملکرد از جایگاه سی و دوم در سال گذشته اکنون به جایگاه ۶ رسیده است.

سرپرست بنیاد شهید وامور ایثارگران کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: بیش از ۸۲ هزار نفر جامعه هدف اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان است و ۱۰ هزار و ۷۴۲ نفر جانباز داریم که ۹ هزار و ۶۸۰ نفر آنها در قید حیات هستند.

خرم روز ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد هزار و ۸۱۵ شهید (دارای پرونده در استان) و ۳۱۵ آزاده دارد که ۶ هزار و ۴۰۰ نفر از فرزندان خانواده شهدا و ایثارگران بیکار هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha