۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۵
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85471288
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

جذب سرمایه‌گذار برای اجرای فاز دوم بندر چمخاله در دست انجام است

رشت - ایرنا - مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه بندر چمخاله وارد مرحله دوم و انتخاب سرمایه گذار شده است، گفت: مرحله نخست احداث بندر چمخاله شامل ایجاد جاده، پل دسترسی و حوضچه آرامش به پایان رسیده و اکنون درحال جذب سرمایه گذار و برنامه‌ریزی برای اجرای مرحله دوم این پروژه هستیم.

حسین یونسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جلسه‌ای با حضور نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس، مشاوران و متقاضیان سرمایه گذاری برگزار و طرح پیشنهادی برای سرمایه‌گذاران تشریح شد.

وی با بیان اینکه توانمندی این سرمایه گذاران مورد ارزیابی قرار می گیرد تا توانایی آنها از نظر مالی و تخصصی بررسی و ارزیابی شود، ادامه داد: علاوه بر حوضچه آرامش ایجاد شده، در خشکی نیز بیش از ۲۰ هکتار زمین در اختیار سرمایه گذار برای ایجاد یک مجتمع رفاهی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه این اداره کل زیرساخت لازم را در این بندر فراهم کرده است، گفت: پیش نویس طرح قابل اجرا، آماده شده که شامل احداث اسکله‌های تفریحی، جت اسکلی، قایق‌ها و شناورهای تفریحی در دریا، احداث هتل، رستوران، مجتمع گردشگری، فضای سبز، استخر و پارک آبی در خشکی است که کلیات آن پس از مشخص شدن سرمایه گذار قابل تغییر خواهد بود.

وی با اشاره به پروژه های سرمایه گذاری در مجتمع بندری انزلی عنوان کرد: مراحل احداث مخازن ۴۰ هزار تنی روغن خوراکی در حال انجام است و پروژه بعدی که تا ماه آینده قرارداد آن به امضا می رسد، پروژه کشتی سازی است.

یونسی از احداث سیلوی تمام مکانیزه غلات در مجتمع بندری انزلی خبر داد و افزود: تفاهم نامه این پروژه منعقد شده و پیمانکار در حال تهیه طرح توجیهی این پروژه است.

وی تاکید کرد: مصوبه بازنگری قرارداد بندر آستارا نیز از هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی اخذ شده و درحال کارشناسی و بازنگری قرارداد هستیم تا برای سرمایه گذار بخش خصوصی صرفه اقتصادی داشته باشد.

مراحل احداث بندر تفریحی، گردشگری چمخاله اسفندماه سال ۱۳۹۷ در شهرستان لنگرود آغاز شد. این بندرگردشگری در ۲ فاز تعریف شده که مرحله نخست آن با صرف هزینه چهار هزار میلیارد ریالی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی کشور تکمیل شد و بخش دوم پروژه شامل احداث اسکله‌ها برای قایق‌ها و شناورهای تفریحی، مجتمع‌های اقامتی، هتل، رستوران، فود کورت(خوراک‌سرا)، فضای سبز، پارک، استخر و مکانهای ورزشهای آبی توسط سرمایه گذار توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha