استاندار: همه روستاهای آذربایجان‌غربی تا پایان دولت از خدمت گاز برخوردار می‌شوند

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تمامی شهرهای استان از گاز طبیعی برخوردار هستند، گفت: با تداوم گازرسانی به مناطق روستایی و صعب العبور، ۸۸ درصد روستاهای استان از این نعمت بهره مند شده اند که از میانگین کشوری بالاتر بوده و تا پایان سال، این رقم به ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در جمع مردم روستاهای دهستان بسطام شهرستان چایپاره در محل روستای قره کهریز افزود: از ابتدای دولت سیزدهم در راستای ارائه خدمات در شأن مردم آذربایجان غربی گام های مهمی توسط دولت برداشته شده، و یکی از رویکردهای دولت مردمی بودن و حضور مسوولان به عنوان خادمان مردم در مناطق مختلف کشور بوده است.

وی توجه به مناطق کم برخوردار را از اولویت های دولت سیزدهم عنوان کرد و ادامه داد: مدیران جهادی استان در سفرهای شهرستانی به صورت میدانی از نزدیک با شناسایی و اولویت بندی مسائل و مشکلات، در مسیر تحقق مطالبات بحق مردم تلاش می کنند.

استاندار: همه روستاهای آذربایجان‌غربی تا پایان دولت از خدمت گاز برخوردار می‌شوند

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه نهضت گازرسانی از خدمات ارزشمند جمهوری اسلامی است، اضافه کرد: امروز مشعل گاز چهار روستا در چایپاره روشن شد و تا دهه فجر امسال تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

معتمدیان با اشاره به اینکه تثبیت جمعیت روستایی نیازمند آماده سازی زیرساخت ها و اشتغال زایی است، اظهار کرد: با بهره برداری بهتر از ظرفیت های منطقه ای و قانونی و اهتمام جدی دستگاه های متولی، می توان زمینه تامین آب روستایی، رونق کشاورزی و دامداری، اشتغال و درآمدزایی در روستاهای منطقه را فراهم کرد.

وی با اشاره به اهمیت فرآوری محصولات کشاورزی در شهرستان چایپاره گفت: روند صدور مجوزهای لازم و ارائه تسهیلات برای احداث کارگاههای فرآوری محصولات کشاورزی در جوار چهار روستای این شهرستان جهت رونق اشتغال و درآمد مردم، تسریع و تسهیل شود.

استاندار آذربایجان‌غربی تامین مسکن روستایی را نیز از اولویت های دولت سیزدهم دانست و افزود: از طریق تامین زمین، ارائه تسهیلات ارزان قیمت و سایر حمایت ها، به دنبال رونق حوزه مسکن روستایی در استان هستیم.

معتمدیان با اشاره به اینکه مقاوم سازی مساکن روستایی نیز در دستور کار است، اضافه کرد: نبود اشتغال و مسکن مناسب عامل اصلی مهاجرت از روستاهاست و دستگاه های متولی با استفاده از ظرفیت های قانونی و استانی، زمینه رونق حوزه اشتغال و مسکن روستایی را در آذربایجان غربی فراهم سازند.

وی تامین آب شرب سالم را نیز یکی از مطالبات مردم در سفر اول به شهرستان چایپاره دانست و اضافه کرد: امروز در راستای اجرای مصوبات سفر قبلی، پروژه مجتمع آبرسانی حمزیان به بهره برداری رسید تا مردم هفت روستای چایپاره از نعمت آب شرب بهداشتی بهره مند شوند.

استاندار: همه روستاهای آذربایجان‌غربی تا پایان دولت از خدمت گاز برخوردار می‌شوند

استاندار آذربایجان‌غربی در این سفر همچنین از پایگاه اورارتویی بسطام در کنار روستای بسطام در بخش مرکزی شهرستان چایپاره بازدید کرد.

قدمت این قلعه‌ تاریخی به هشت هزار سال پیش از میلاد مسیح (۱۰هزارسال قبل) می‌رسد و بزرگ‌ترین قلعه‌ تمدن اورارتویی در ایران محسوب می‌شود.

استاندار: همه روستاهای آذربایجان‌غربی تا پایان دولت از خدمت گاز برخوردار می‌شوند

معتمدیان همچنین از سد آغ چای بازدید کرد و روند توسعه شبکه آبیاری پایاب سد و توسعه بخش کشاورزی شهرستان چایپاره را مورد بررسی قرار داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha