نشان فداکاری فرمانده کل‌قوا به خانواده‌های شهدا و جانبازان ارتش در مشهد اهدا شد+فیلم

مشهد- ایرنا- آیین اعطای نشان فداکاری اهدایی فرمانده کل قوا به هفت خانواده شامل پنج خانواده شهید دوران دفاع مقدس و ۲ جانباز ارتش در مراسمی روز پنجشنبه با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ رضا آذریان فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق و سردار محمد اشعری فرمانده قرارگاه منطقه ای نیروی زمینی سپاه حضور داشتند.

در این مراسم نشان فداکاری به خانواده شهیدان «زالی جاوید قراچه، رسول نظری، محسن کمال خانی، یوسف اقبالی و محمد حسن بادینلو» اهدا شد. همچنین جانبازان سرافراز امیر سرتیپ «منوچهر کهتری و سیدرضی الدین سید حاتمی» نیز نشان فداکاری اهدایی فرمانده کل قوا را دریافت کردند.

جانباز امیر کهتری با ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس گفت: دوران هشت سال جنگ تحمیلی توسط رزمندگان ما که با کمترین امکانات نظامی در مقابل دشمن بعثی سرتا پا مسلح بود با مشکلات و سختی های بسیاری همراه بوده که اگر ایثار و از خودگذشتگی و فداکاری رزمندگان نبود به پیروزی نمی رسیدیم.

وی ادامه داد: رزمندگان ما حتی نان خشک نداشتند تا بخورند زمانی که یکی از سنگرهای بعثی ها را تسخیر کردیم، انواع خوراکی و مشروب در سنگر آنها مشاهده کردیم. این نشان می داد که دشمن بعثی نه تنها از نظر تجهیزات نظامی بلکه از نظر تامین مواد غذایی نیز در رفاه کامل بود.

این فرمانده ارتش دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در فیلم هایی که از دفاع مقدس منعکس شده، نقش ارتش چنان که باید بیان نشده، این در حالی است که این نیرو نقشی مهم و اثرگذار داشت.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش هم گفت: ارتش در پیروزی انقلاب و همچنین دوران دفاع مقدس و بعد از آن در موقعیت های مختلف در کنار مردم و نظام بوده است.

امیر سرتیپ رضا آذریان با بیان اینکه تحول و تحرک در نیروی زمینی بسیار بالا است، افزود: همه تحرکات اطراف مرز را زیر نظر داریم و در کوتاهترین زمان آماده پاسخگویی هستیم.

وی ادامه داد: در بحث ساخت منزل سازمانی کارکنان منطقه شمال شرق، هم اینک ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در حال ساخت و یک هزار واحد نیز ساخته و تحویل شده است.

در پایان این مراسم از کتاب «ترجمه غریب» حاوی خاطرات دوران دفاع مقدس امیر سرتیپ منوچهر کهتری رونمایی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha