مدیرکل اتباع خارجی استانداری کرمانشاه: کشاورزان از بکارگیری اتباع غیرمجاز خودداری کنند

کرمانشاه - ایرنا- مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه به اجرای مرحله سوم طرح جمع آوری اتباع غیرمجاز (افغانی) در استان اشاره کرد و به کشاورزان کرمانشاهی نسبت بکارگیری اتباع غیرمجاز هشدار داد.

«حمزه سلیمانی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا از دستگیری تعداد قابل توجهی از کارگران غیرقانونی افغانی در سطح مزارع کشاورزی مناطق کوزران، ماهیدشت، سراب نیلوفر، سر فیروزآباد و بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه در راستای اجرای این طرح خبر داد.

وی تاکید کرد: کشاورزانی که کارگران افغانی را بکارگیری کنند به دستگاه قضایی معرفی و جریمه می شوند.

سلیمانی در ادامه به ابلاغیه وزارت کشور و سیاست های سازمان ملی مهاجرت به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه اشاره کرد که در آن اشتغال و بکارگیری اتباع غیرمجاز (افغانی) در واحدهای تولیدی و خدماتی استان کرمانشاه ممنوع و غیرقانونی است.

وی خطاب به کارفرماییان و کشاورزان گفت: کارگران اتباع غیرمجاز خارجی (افاغنه) که در واحدها فعالیت کنند توسط نیروی های امنیتی و انتظامی شناسایی و دستگیر می‌شوند از این رو نباید نسبت به بکارگیری اتباع غیرمجاز اقدام کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه در بخش پایانی صحبت‌های خود؛ طرح جمع آوری اتباع خارجی را در راستای سیاست های دولت سیزدهم در خصوص کمک به اشتغال جوانان این استان اعلام کرد.

به گزارش ایرنا؛ براساس جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان کرمانشاه از ۱۲.۹ درصد در پاییز ۱۴۰۱ با ۱.۷ کاهش به ۱۱.۲ درصد در فصل پاییز سال ۱۴۰۲ رسید تا همچنان شاهد استمرار رشد مشاغل در این استان مرزی باشیم.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان، ۱.۵ درصد از مساحت و ۲.۴ درصد جمعیت کشور را در بر می‌گیرد، از سال ۱۳۵۵ یکی از استان های با نرخ بیکاری بالا بوده و تاکنون نرخ بیکاری آن از میانگین کشوری پایین‌تر نیامده است بطوریکه چهار درصد از بیکاران کشور در این استان قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، استان کرمانشاه ۹۸ هزار بیکار دارد که از این تعداد بیش از ۳۸ هزار نفر معادل ۳۹ درصد دانش آموختگان دانشگاهی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha