۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۰۲
کد خبر: 85471051
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه زمینه ساز تحقق امنیت غذایی

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۰۲
کد خبر: 85471051
دانشگاه زمینه ساز تحقق امنیت غذایی

اراک - ایرنا - رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: صنعت و کشاورزی دو بال توسعه کشور هستند، بخشی از افزایش بهره‌وری کشاورزی و تامین کامل امنیت غذایی مستلزم بهره‌مندی از علم روز است که تحقق آن با حضور دانشگاه در کنار کشاورزی ممکن خواهد بود.

«غلامرضا گودرزی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران در دانشگاه صنعتی اراک، بیان کرد: به همت مرکز تحقیقات و منابع طبیعی استان مرکزی در حاشیه این همایش نشست تخصصی چشم‌انداز گسترش، نفوذ دانش و فناوری‌های صنعتی در بخش کشاورزی برگزار شد.

وی ادامه داد: هدف از این نشست هم‌اندیشی با نخبگان دانشگاهی، پژوهشی، صنایع و بهره‌برداران بخش کشاورزی برای بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاه و نخبگان در بخش کشاورزی بود.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی عنوان کرد: دانشگاه صنعتی ظرفیت مناسبی برای توسعه تجهیزات بروز در بخش کشاورزی دارد، تحقیقات بخش کشاورزی در خصوص استفاده از شیوه‌های نوین کشت می‌تواند در کنار دانشگاه قرار بگیرد و در نهایت به تولید دستگاه‌ها و تجهیزات کاربردی ختم شود که بهره‌وری در کشاورزی را افزایش دهد.

گودرزی اظهار کرد: ورود ماشین‌ها و ابزار بروز و کارآمد در بخش کشاورزی به تولید محصول باکیفیت ختم می‌شود که امنیت غذایی از این طریق تامین خواهد شد.

وی با اشاره به این نکته که مکانیزاسیون یکی از ابزارهای افزاینده بهره‌وری در بخش کشاورزی است، تاکید کرد: تقویت ارتباط دانشگاه زمینه پیشرفت مکانیزاسیون را فراهم می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha