۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۷
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85471030
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

افتتاح چهار هزار و ۶۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی بسیج در گلستان

گرگان- ایرنا- فرمانده سپاه نینوا گلستان با اشاره به خدمات فراوان بسیج سازندگی در راستای محرومیت‌زدایی گفت: افتتاح چهار هزار و ۶۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی در مناطق محروم بخشی از اقدامات این نهاد پرثمر در گلستان است.

به گزارش ایرنا، سردار علی ملک‌شاهکویی روز پنج‌شنبه در همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی و تجلیل از گروه‌های جهادی برتر گلستان با بیان اینکه سپاه در محرومیت‌زدایی منتظر کسی نمی‌ماند، اظهار کرد: این استان سه هزار گروه جهادی سازماندهی‌شده دارد که در عرصه‌های مختلف بهداشتی، عمرانی، فرهنگی و اشتغال فعالیت دارند.

وی به راه‌اندازی ۱۰ هزار عرصه اقتصاد مقاومتی با اعتبار چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به همت‌ بسیج سازندگی گلستان اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی این کارگاه‌ها، ۱۷ هزار گلستانی را صاحب شغل کرد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان از فعالیت ۷۵۰ صندوق قرض‌الحسنه اشتغالزا با ۴۰ هزار عضو و گردش مالی ۴۶۰ میلیارد ریالی در گلستان خبر داد و یادآور شد: بسیج سازندگی در پنج سال اخیر ۴۰۰ نمایشگاه، فروشگاه و بازارچه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی برپا کرده است.

ملک‌شاهکویی به آسفالت بیش از ۹۰ هزار مترمربع راه‌ روستایی استان گلستان به همت بسیج سازندگی اشاره کرد و توضیح داد: سال ۱۴۰۱ و نیمه دوم پارسال به ۸۰ روستای با تنش آبی شدید در گلستان توسط بسیج سازندگی آب‌رسانی شد.

وی توزیع بیش از ۸۰۰ هزار بسته معیشتی، توزیع ۵۳ هزار نوشت‌افزار و ۲ هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه و توزیع ۳۳ هزار بسته لباس و کفش را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی برشمرد و گفت: ۲۸۰ هزار هکتار از زمین‌های شمال استان گلستان برای افزایش بهره‌وری تولید محصولات کشاورزی از دیگر ماموریت‌های قرارگاه خاتم‌الانبیاء است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان به علاج‌بخشی خلیج گرگان به همت دلاورمردان سپاه پاسداران در قرارگاه خاتم‌الانبیاء اشاره کرد و توضیح داد: در حالی که حدود ۳۰ سال کسی جرات نمی‌کرد برای احیای خلیج گرگان گام بردارد، سپاه در کمتر از یک سال، ۹ کیلومتر از کانال آشوراده را لایروبی کرد و خلیج گرگان را نجات داد و این مهم به همت دولت سیزدهم و با حمایت استاندار گلستان انجام شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha