۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۱
کد خبر: 85470991
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

فیلم |بزرگداشت شیخ کلینی عالم و محدث بزرگ اسلام در ری

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۱
کد خبر: 85470991
فیلم |بزرگداشت شیخ کلینی عالم و محدث بزرگ اسلام در ری

شهرری-ایرنا-همایش و بزرگداشت عالم ربانی ثقة الاسلام شیخ محمد بن یعقوب کلینی با حضور جمعی از علما و روحانیون، مسئولان لشکری و کشوری و مردم ولایتمدار قبله تهران در روستای کلین از توابع بخش فشافویه شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش ایرنا، بزرگداشت محمد بن یعقوب کلینیت عالم بزرگ جهان تشیع ثقة الاسلام شیخ محمد بن یعقوب کلینی در سالروز ولادت این عالم و محدث بزرگ با حضور جمع کثیری از روحانیون و علمای حوزه های علمیه، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، اساتید حوزه و دانشگاه، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، خبرنگاران و اصحاب رسانه و باحضور مردم مؤمن و ولایتمدار شهر حسن آباد در محل بقعه مطهر عالم بزرگوار شیخ یعقوب کلینی در بخش فشافویه شهرستان ری برگزار گردید.

شیخ ابوجعفر محمّد بن یعقوب بن اسحاق رازی مشهور به کُلِـینی، شیخ کلینی و ثقةالاسلام کلینی صاحب کتاب الکافی یکی از کتب اربعه و معروف ترین فقیه و محدث شیعه بوده است که در حدود سال ۲۵۵ قمری در روستای کلین از توابع بخش فشافویه در ۳۸ کیلومتری جنوب شهرری و در زمان امامت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام دیده به جهان گشود.

وی از معروف ترین فقها و دانشمندان علوم دینی و بزرگان شیعه در عصر غیبت صغرا می باشد که در نیمه دوم قرن سوم و نیمه اول قرن چهارم هجری از بزرگترین محدثین جهان تشیع به شمار می رفت. کلینی در سال ۳۲۷ هجری قمری عازم بغداد شد که در آن هنگام یکی از مراکز بزرگ علمی جهان اسلام بود. این اندیشمند بزرگ جهان شیعه با تدوین روایات اهل بیت علیه السلام توانست گامی مهم در راه اعتلای آموزه های اسلام بردارد و مسیری روشن برای جویندگان راه حق بگشاید.

بقعه مطهر شیخ یعقوب کلینی پدر بزرگوار شیخ محمد کلینی صاحب کتاب ارزشمند الکافی در روستای کلین بخش فشافویه شهرستان ری قرار دارد.

شهرستان ری در جنوب شهر تهران با بیش از یک میلیون نفر جمعیت بعنوان قبله پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha