رییسی: ۱۰۰ هزار هکتار زمین به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت/ تحویل ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر

قم - ایرنا - رییس جمهور گفت: ۱۰۰ هزار هکتار زمین در طرح نهضت ملی مسکن برای خانه‌دارشدن افراد واجد شرایط اختصاص‌ یافته که در زمان حاضر عملیات اجرایی و آماده‌سازی زیرساخت‌های این زمین‌ها آغاز شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح‌های نهضت ملی مسکن قم، مساله مسکن و زمین را از دغدغه‌های مهم خانواده‌ها یاد کرد و افزود: زمینه و ظرفیت لازم در کشور برای تامین زمین موردنیاز متقاضیان و افراد واجد شرایط در طرح نهضت ملی مسکن کاملاً فراهم است.

وی گفت: تامین مسکن دغدغه همه مدیران بخش‌های مختلف است و تامین زیرساخت‌های آن به‌صورت مرتب در جلسات شورای مسکن در سطح ملی و استانی رصد می‌شود.

رییس جمهور، ساخت مسکن را از اولویت‌های مهم دولت یاد کرد و ادامه داد: تحویل و واگذاری افزون بر هفت هزار واحد مسکونی در استان قم در راستای همین دغدغه دولت سیزدهم انجام‌گرفته‌ است.

آیت‌الله رییسی با تاکید بر اهمیت ساخت مسکن روستایی، گفت: برای حل مشکل مسکن و جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته در این حوزه باید کار کیفی و جهادی صورت گیرد.

وی با اشاره به برخی از تجربیات طرح مسکن مهر، عنوان کرد: دولت سیزدهم خود را متعهد به اتمام ۲۴۰ هزار مسکن مهر کرده که در دولت‌های قبلی تصویب و در دولت‌های دیگر مورد بی‌مهری قرار گرفته بود.

رییس جمهوری با بیان اینکه ساخت و تحویل مسکن در ایجاد امید میان مردم اثرگذار است، گفت: دولت خود را متعهد به ساخت ۷۱ هزار مسکن در استان قم می‌داند.

هفت هزار و ۲۵۶ واحد مسکونی و زمین روز پنجشنبه در دومین سفر استانی با حضور رئیس جمهور در استان قم تحویل متقاضیان شد. این آمار شامل افتتاح و واگذاری سه هزار و ۷۴۸ واحد مسکن و سه هزار و ۵۰۸ قطعه زمین است.

رئیس‌ جمهور در این سفر از سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان بازدید کرد و افزون بر افتتاح ۱۷ کیلومتر از بزرگراه قم - کهک، عملیات اجرایی پروژه‌های راهداری این استان به ارزش ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

بازدید از آزادراه در حال ساخت شهید سلیمانی، افتتاح پروژه توسعه خطوط و بهسازی ۱۹ کیلومتر "بلاک ساقه- باغیک" به ارزش ۴۲۰ میلیارد تومان، بازدید از فرودگاه قم و بازدید از شهرک در حال ساخت اول "پرنیان" و کلنگ زنی عملیات آماده‌سازی شهرک دوم پرنیان از دیگر برنامه‌های سفر رییس جمهور در روز نخست دور دوم سفر به استان قم خواهد بود.

آیت الله سید ابراهیم رییسی بامداد امروز بیستم اردیبهشت وارد قم شد.

طبق برنامه ریزی‌های، رییس جمهور ساعت ۱۱ امروز در حرم مطهر حضرت معصومه (س) در اجتماع اقشار مختلف مردم این استان سخنرانی خواهد کرد.

دیدار و گفت وگو با شماری از علما و مراجع تقلید، افتتاح چندین طرح عمرانی و بررسی مهمترین مسائل استان قم و پیگیری اجرای مصوبات سفر دور نخست سفر از برنامه های آیت الله رییسی در سفر به استان قم است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha