۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۱۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85470836
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سناتور آمریکایی: اسرائیل به استانداردهای بشردوستانه پایبند باشد

تهران- ایرنا- سناتور دیک دوربین رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا دفاع از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه را «سخت» توصیف کرد و خواستار پایبندی این رژیم به استانداردهای بشردوستانه شد.

به گزارش ایرنا به نقل از سی. ان. ان، این سناتور دموکرات ایالت ایلینوی چهارشنبه شب گفت: اسرائیل باید به استانداردهای بشردوستانه در زمان جنگ پایبند باشد.

وی افزود: حمایت از موجودیت اسرائیل آسان است اما دفاع از تاکتیک‌ها و فهم پاسخ نتانیاهو به حمله اکتبر سخت است، چه برسد به حمایت از آن.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه شب گفت، در صورتی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دستور یک حمله گسترده به رفح در نوار غزه را صادر کند، انتقال تسلیحات آمریکایی به این رژیم را متوقف خواهد کرد.

بایدن با اشاره به بمب‌های دو هزار پوندی که آمریکا در اختیار اسرائیل قرار داده است، اظهار کرد: شهروندان غزه بر اثر این بمب‌ها کشته شده‌اند.

وی افزود: به صراحت اعلام کردم اگر آنها (اسرائیل) وارد رفح شوند – تا کنون به رفح نرفته‌اند – تسلیحاتی را که بطور تاریخی در رابطه با رفح و سایر شهرها استفاده می‌شود، تامین نمی‌کنم.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه در مجلس سنای این کشور گفت که ارسال تسلیحات به اسرائیل به دلیل عملیات رفح متوقف شد و تصمیم نهایی درباره چگونگی سرنوشت این محموله نگرفته‌ایم.

وی افزود: آمریکا نمی‌خواهد شاهد یک عملیات نظامی بزرگ در رفح باشد و تمرکز بر روی حفاظت از غیرنظامی‌ها است.

همچنین متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه شب با بیان اینکه واشنگتن حمله اسرائیل به رفح را تایید نکرده است، درباره تعلیق ارسال بمب‌های دو هزار و ۵۰۰ پوندی به اسرائیل گفت: ما یک محموله کمک کوتاه مدت را متوقف کرده‌ایم و در حال بررسی سایر محموله‌ها هستیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha