۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۱۰
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85470773
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: توسعه و آبادانی هر چه بیشتر خرم آباد زیبنده لرستان است

خرم آباد- ایرنا- استاندار لرستان در پیامی به مناسبت "روز خرم آباد" گفت: توسعه و آبادانی هر چه بیشتر خرم آباد زیبنده استان لرستان بوده و در این مهم نقش همه مدیران، خصوصا شهرداری و شورای شهر برجسته تر است.

به گزارش چهارشنبه شب خبرنگار ایرنا، در پیام ابوطالب شفقت استاندار لرستان به مناسبت فرارسیدن بیستم اردیبهشت ماه، "روز خرم آباد" آمده است: خرم آباد شهری زیبا با مردمانی اصیل و آراسته به صفای اخلاقی می باشد.

این پیام می افزاید: خرم آباد شهری دارای غنای تاریخی بسیار چشمگیر که به شهادت باستان شناسان و تاریخ پژوهان پیشینه تاریخی اش هزاران ساله بوده و از نخستین سکونتگاه های بشری محسوب می شود.

در ادامه این پیام آمده است: در گذر تاریخ، خرم آباد فراز و فرودهای بسیاری به خود دیده، اما آنچه همیشه ثابت است، زیبایی شهر و برجستگی خصائل مردمانش می باشد.

پیام می افزاید: چشم انداز زیبای طبیعی، وجود رودخانه و کوههای باشکوه و چشمه های زلال و جوشان، ابنیه تاریخی بی نظیر، مانند قلعه فلک الافلاک و خصائل بارز و میهمان نوازی مردمانش وبسیاری موارد دیگر، این شهر را به نگینی در غرب کشور بدل کرده است.

در ادامه آمده است: صفا و غیرت و ارادت مردمان این دیار به ائمه اطهار و پشتیبانی و حراست از انقلاب اسلامی و وجود ذیقیمت علما و شجاعان و نویسندگان و اهل ذوق و علم مضاف بر تقدیم شهدای برجسته و عزیز از دیگر فضائل و مزیت‌های شهر خرم آباد است.

پیام تصریح می کند: بدون شک توسعه و آبادانی هر چه بیشتر خرم آباد زیبنده استان لرستان بوده و در این مهم نقش همه مدیران، خصوصا شهرداری و شورای شهر برجسته بوده که همگی باید حول وحدت و همدلی برای آبادنی و پیشرفت این شهر زیبا بکوشیم.

در انتهای پیام آمده است: ضمن تبریک این روز به اهالی خوب و صمیمی خرم آباد و همچنین به مردم با صفای استان لرستان، بر خود فرض می دانم در هماهنگی و همدلی همه دستگاه‌ها برای برنامه ریزی و اعتلای زیست و زیبایی مبلمان شهری و رفع مشکلات شهر زیبای خرم آباد اقدام نموده و این شهر در موقعیتی قرار گیرد که زیبایی و پیشرفتش شهرتی فراملی کسب نماید.

بیستم اردیبهشت ماه از سال ۱۳۹۵ در تقویم استان لرستان از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به نام "روز خرم آباد" نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha