۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۳۲
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85470757
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آلمان خواستار تقویت جناح شرقی و اروپایی ناتو شد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۳۲
کد خبر: 85470757
آلمان خواستار تقویت جناح شرقی و اروپایی ناتو شد

تهران- ایرنا- اولاف شولتس صدراعظم آلمان چهارشنبه در اظهاراتی خواستار تقویت بیشتر جناح شرقی و «رکن اروپایی» ناتو شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، شولتس در کنفرانس خبری مشترکی با الکساندر استوب رئیس جمهوری فنلاند گفت: می‌خواهیم جناح شرقی ناتو را بیشتر تقویت کنیم. هدف ما از این اقدام روشن است: می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که روسیه هرگز برای آزمودن مرزها و وحدت ما وسوسه نمی‌شود.

صدراعظم آلمان اظهار کرد که برلین مایل است رکن اروپایی ناتو تقویت شود و کشورهایی مانند فنلاند با این مساله موافق هستند.

وی افزود: بسیار خوشحالم که فنلاند سال گذشته به ناتو پیوست. پیوستن هلسینکی به ناتو باعث تقویت فنلاند، اسکاندیناوی و امنیت مشترک ما در ناتو می‌شود.

شولتس همچنین نسبت به هر گونه اقدام نظامی روسیه علیه کشورهای حوزه دریای بالتیک هشدار داد و گفت که ناتو از تمام متحدان خود دفاع خواهد کرد.

وی اظهار کرد: ما از هر سانتی‌متر سرزمین متحدان خود دفاع خواهیم کرد. این مساله را در سفر به کشورهای بالتیک بیان کردم و امروز بار دیگر آن را تکرار می‌کنم.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه شنبه گذشته گفت که رزمایش‌های چهارماهه ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه ثابت می‌کند که این ائتلاف نظامی برای درگیری احتمالی با مسکو آماده می‌شود.

وی اتهامات ناتو در مورد حملات ترکیبی روسیه در کشورهای عضو این ائتلاف نظامی را رد کرد و آن را انتشار «اطلاعات غلط» به منظور منحرف کردن توجهات از فعالیت‌های ناتو دانست.

ناتو بهمن ماه گذشته رزمایش «مدافع ثابت‌قدم ۲۰۲۴» را با مشارکت بیش ۹۰ هزار نیروی نظامی از ایالات متحده و کشورهای هم پیمان ناتو آغاز کرد و این مانور تا اواخر ماه مه (اوایل خرداد) در اروپا و اقیانوس اطلس شمالی ادامه داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha