تفاهمنامه تامین آب پایدار ۲۱۰ روستای آذربایجان شرقی امضا شد

تبریز- ایرنا- ، تفاهم نامه تامین آب شرب پایدار ۲۱۰ روستای استان با حضور استاندار آذربایجان شرقی بین استانداری، سپاه عاشورا و مجمع خیرین آبرسان آب شرب کشور امضا شد.

به گزارش ایرنا، مالک رحمتی عصر چهارشنبه در دومین همایش به رسم سقایی و تجلیل از خیران آبرسانی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های اعلام شده، ۵۵ نفر از خیران عزیز استان در مقوله آبرسانی به نقاط محروم و دور افتاده خدمت رسانی و به بیانی سقایی می‌کنند.

وی با بیان این‌که امیدواریم حضور خیران عزیز در مقوله آبرسانی ادامه یابد چرا که تعداد روستاهای دارای تنش آبی استان قابل توجه است، ادامه داد: امروز تفاهم نامه آبرسانی ۲۱۰ روستایی در مجمع خیرین آبرسان آب شرب کشور امضا شد. پروژه تامین آب نزدیک به ۲۸۰ روستای دیگر نیز با همکاری خیران عزیز، دولت و سپاه برنامه ریزی شده است که امیدوارم تا پایان دولت مردمی، جشن تامین آب پایدار روستاهای استان را بگیریم.

وی با بیان این‌که ۱۷۷ پروژه مدرسه سازی در استان فعال و ۸۸ پروژه نیمه کاره و تعطیل است، از تقبل هزینه‌های تکمیل این مدارس نیمه کاره با کمک این خیران خبر داد.

جبارعلی ذاکری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در ادامه با اشاره به خشکی سد نهند به عنوان یکی از منابع تامین آب تبریز، خاطرنشان کرد: تا زمان اجرای برنامه‌های بلند مدت رفع چالش کم آبی تبریز باید مشکلات را با برنامه‌های کوتاه مدت حل کنیم.

وی با بیان این‌که نحوه توزیع آب شرب در شهر تبریز در راستای جبران خشکی سد نهند، تغییر یافته است، گفت: امسال وضعیت بارش‌ها به خصوص در سمت شمال استان و تبریز خوب بوده و در صورت تکمیل شدن ظرفیت سد نهند، از آب آن نیز استفاده می‌کنیم.

وی تاکید کرد: مهم ترین مسئله آب تبریز، پروژه انتقال آب ارس است که پیشرفت آن در سال‌های گذشته کافی نبوده و امیدواریم با تامین بودجه قابل قبول و عقد قرارداد نهایی این پروژه بتوانیم به طور کلی مشکل انتقال آب ارس به تبریز را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

محمد خانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز با بیان این‌که ۱۲ شهر استان دارای تنش آبی بودند که با تلاش همکاران حل شده است، افزود: سال گذشته با چالش جدی خشکسالی در سطح کشور و استان مواجه بودیم و سد نهند( یکی از منابع تامین آب تبریز) بعد از ۲۷ سال به طور کامل خشک و از مدار خارج شد.

وی با اشاره به اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان در راستای رفع مشکل خشکی سد نهند در سال گذشته، افزود: حفر نزدیک به ۴۰ چاه و تغییر مسیر توزیع آب از سد نهند به منبع زرینه رود از جمله این اقدامات بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha