۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۳۱
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85470743
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت سناتور سندرز از تعلیق ارسال کمک های نظامی  واشنگتن به رژیم صهیونیستی

تهران-ایرنا- برنی سندرز سناتور آمریکایی از تصمیم بایدن برای تعلیق ارسال تسلیحات به اسرائیل حمایت کرده و خواستار اقدامات بیشتر برای تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی توقف حملات به فلسطینیان شد.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از "الجزیره انگلیسی", سندرز در پیامی گفت: تعلیق ارسال تسلیحات باید اولین قدم باشد. آمریکا اکنون باید از تمام اهرم های خود برای درخواست آتش بس فوری، پایان حملات به رفح و ارسال فوری مقادیر عظیم کمک های بشردوستانه به مردمی که در ناامیدی زندگی می کنند استفاده کند.

وی ادامه داد: اهرم ما مشخص است. در طول این سال ها، آمریکا ده ها میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل ارائه کرده است. ما دیگر نمی توانیم در جنگ وحشتناک نتانیاهو علیه مردم فلسطین شریک باشیم.

به گزارش ایرنا، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در مجلس سنای این کشور افزود که ارسال تسلیحات به اسرائیل به دلیل عملیات رفح متوقف شد و تصمیم نهایی درباره چگونگی سرنوشت این محموله نگرفته‌ایم.

رئیس پنتاگون ادامه داد: آمریکا به صراحت گفته است که اسرائیل باید غیرنظامیان را برای انجام یک عملیات نظامی درنظر بگیرد. آمریکا نمی‌خواهد شاهد یک عملیات نظامی بزرگ در این شهر باشد و تمرکز بر روی حفاظت از غیرنظامی‌ها است.

او مدعی شد: هدف کنونی ما در خاورمیانه محافظت از غیرنظامیان و سربازان ما و آزادی گروگان‌ها است. ما همچنان مخالف یک عملیات نظامی بزرگ در رفح هستیم.

پیش از این در گفت وگو با شبکه «سی ان ان»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به نسل‌کشی در نوار غزه متهم کرد.

سندرز بارها از نتانیاهو به خاطر جنگ جاری در غزه انتقاد و با کمک مالی بیشتر آمریکا به اسرائیل مخالفت کرده است. وی همچنین بار دیگر خواستار توقف حمایت مالی آمریکا از رژیم صهیونیستی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha