۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۵۴
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85470739
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رئیس پیشین ارتش رژیم صهیونیستی: راهی برای بازگشت گروگان ها بدون توقف جنگ وجود ندارد

تهران-ایرنا-رئیس پیشین ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب اعتراف کرد :راهی برای بازگشت گروگان‌ها بدون توقف جنگ وجود ندارد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، «آویو کوخاوی» در گفت وگو با شبکه ۱۲ اسرائیل تأکید کرد: استرداد "گروگان‌"‌ها در غزه د رگرو توقف جنگ است.

وی افزود: ما فرصت خنثی کردن محمد الضیف (فرمانده گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس) و یحیی السنوار (رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه) را داشتیم.

وی گفت: ماه ها برای نابودی آنها در عملیاتی تلاش کردیم که در منطقه‌ای پرجمعیت انجام شد، اما موفق به این کار نشدیم؛ این کار بسیار سخت بود.

«ایهود اولمرت» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نیز امروز به شبکه العربیه عربستان گفت: عملیات نظامی به تنهایی منجر به آزادی گروگان ها نخواهد شد. از این رو، تلاش می کنیم کابینه نتانیاهو را از اتخاذ تصمیماتی که به نفع اسرائیل نیست منع کنیم.

پیش از این نیز «ناحوم بارنیاع» تحلیلگر سیاسی صهیونیست تصور سران رژیم صهیونیستی برای نابود کردن کامل جنبش حماس و گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی این جنبش از طریق حمله به شهر رفح را بیهوده دانست و با ادعای از بین رفتن ۲۸ گردان حماس در مناطق مختلف نوار غزه گفت: این باور که از بین بردن چهار گردان القسام در رفح به ما احساس کامل شدن ماموریت ارتش را می‌دهد، توهم و جادویی کاذب است؛ همانطور که درخصوص ۲۸ گردان حماس در نواحی مختلف نوار غزه این امر ثابت شد.

این درحالی است که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، تهاجم زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تأیید کرد و ارتش این رژیم، از روز سه‌شنبه بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

در همین راستا، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای هشدار داد که حمله تمام عیار رژیم صهیونیستی به رفح، فاجعه انسانی به بار خواهد آورد و اشتباهی راهبردی است.

دبیر کل سازمان ملل در این بیانیه از رژیم صهیونیستی و جنبش حماس خواست تا به توافق آتش بس دست یابند و از تهاجم کامل این رژیم به رفح جلوگیری کنند.

گوترش، برهه کنونی را لحظه تعیین کننده‌ای برای مردم فلسطین، رژیم صهیونیستی و سرنوشت تمام منطقه خواند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha