۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۵۱
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85470735
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استادان دانشگاه‌های آلمان سرکوب دانشجویان معترض به جنگ غزه را محکوم کردند

تهران- ایرنا- بیش از ۱۰۰ تن از اساتید دانشگاه‌های آلمان چهارشنبه از سرکوب خشونت‌آمیز دانشجویان حامی فلسطین انتقاد کرده و حمایت قوی را از این معترضان اعلام کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، این اساتید در بیانیه‌ای اعلام کردند که سرکوب معترضان در «دانشگاه آزاد برلین» را محکوم کرده و «از حق برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز که تسخیر اماکن دانشگاه‌ها را نیز شامل می‌شود، حمایت می‌کنیم.»

آنها همچنین مدیریت دانشگاه را به قرار دادن دانشجویان در معرض «خشونت پلیس» متهم کردند.

اساتید دانشگاه‌های آلمان در بیانیه خود تصریح کردند: ما از مدیریت دانشگاه برلین می‌خواهیم که از عملیات پلیس علیه دانشجویان خود جلوگیری کرده و از پیگرد کیفری آنها خودداری کند.

در این بیانیه تاکید شده است: گفت‌وگو با دانشجویان و حفاظت از دانشگاه‌ها بعنوان محل دیدگاه‌های انتقادی باید اولویت باشد. این ۲ موضوع با عملیات پلیس در محیط‌های دانشگاه‌های ناسازگار است.

نزدیک به هفت ماه از آغاز درگیری‌ها در نواز غزه و کشتار بی‌سابقه فلسطینیان به دست نیروهای رژیم اشغالگر قدس می‌گذرد. در طول این مدت و در کنار همه ابراز نگرانی‌ها، محکوم کردن‌ها، حمایت از فلسطین و اعتراض‌ها در کشورهای مختلف دنیا به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، این بار دامنه این اعتراض‌ها به دانشگاه‌های دنیا هم کشیده شد.

دانشگاه‌های برلین، فرانکفورت، لایپزیگ و برمن و برخی دیگر از دانشگاه‌های دیگر آلمان همسو با دانشگاه‌های آمریکا، کانادا، هلند، سوئیس، فرانسه و انگلیس و سایر کشورها به صحنه تظاهرات ضداسرائیلی تبدیل شده است.

دانشجویان معترض مطالبات گوناگونی از جمله قطع همکاری با شرکت‌ها و دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی را خواستار شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha