رییس کمیته امداد: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان داده می‌شود

سبزوار- ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ایجاد اشتغال از برنامه‌های اصلی این نهاد است و امسال ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ارایه وام اشتغال به مددجویان کشور منظور شده است.

به گزارش ایرنا، سیدمرتضی بختیاری، چهارشنبه در حاشیه بازدید از یک طرح اشتغال مددجویی در سبزوار به خبرنگاران اظهار کرد:‌ کمیته امداد، ایجاد اشتغال و ارائه تسهیلات را با کمک دولت و مجلس شورای اسلامی پیش خواهد برد و در این مسیر انتظار داریم که استانداران نیز از تسهیلات در اختیار خود به منظور اشتغالزایی برای مددجویان به یاری ما بشتابند.

وی افزود:‌ علاوه بر مددجویانی که قانون مکلف کرده است برای آنها تسهیلاتی اختصاص یافته و دوره‌های آموزش مهارتی را فرا بگیرند، کمیته امداد به افراد دهک اول تا پنجم، که نیازمند تسهیلات هستند، نیز کمک خواهد کرد.

همچنین نماینده ۶ شهرستان غرب خراسان رضوی و رییس کمیته اشتغال مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: مجلس امسال ۱۱۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال‌های خُرد اختصاص داده است که ۳۰ همت آن سهم کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و ۲۰ همت نیز نصیب بهزیستی خواهد شد.

علی اصغر عنابستانی افزود:‌ بقیه این رقم هم در اختیار صندوق‌های اشتغال استانداری‌ها قرار می‌گیرد که امید است طراحی خوبی برای هزینه کرد این میزان تسهیلات صورت گیرد تا شاهد رونق اشتغال پایدار در میان اقشار نیازمند کشور باشیم.

به گزارش ایرنا،‌ رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در جریان سفر خود به سبزوار از یک واحد تولید قطعات موتورسیلکت، که با استفاده از تسهیلات کمیته امداد راه اندازی شده است،‌ دیدن کرده و با مجریان این طرح به گفت و گو پرداخت.

این واحد تولیدی برای ۱۵ نفر ایجاد اشتغال کرده است که به گفته مدیر آن در صورت حمایت و توسعه، می تواند این رقم را تا ۱۰۰ نفر افزایش دهد.

۲۳ هزار نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار در شهرستان سبزوار زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha