۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۱۹
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85470627
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ میلیارد ریال در بخش درمان آبادان و خرمشهر هزینه شد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۱۹
کد خبر: 85470627
۲۰۰ میلیارد ریال در بخش درمان آبادان و خرمشهر هزینه شد

آبادان - ایرنا - معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال برای تجیهز، نوسازی بخش‌های درمانی شهرهای آبادان و خرمشهر هزینه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام هادی زرشناس چهارشنبه در نشست با خبرنگاران آبادان و خرمشهر اظهار کرد: بر اساس نیازسنجی صورت گرفته و با توجه به مراجعه شهروندان برای انجام مراحل آنژیوگرافی به مرکز استان و دیگر استان‌های همجوار سازمان منطقه آزاد اروند اقدام‌هایی را در راستای مرتفع ساختن نیاز جامعه هدف انجام و نخستین دستگاه آنژیوگرافی خریداری و در بیمارستان آیت‌الله طالقانی راه‌اندازی کرد.

وی گفت: راهبرد سازمان منطقه آزاد اروند تقویت نظام بهداشتی و درمانی شهرهای آبادان و خرمشهر است تا مردم برای درمان از منطقه خارج نشوند، ضمن اینکه با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص و کمک آژانس‌های مسافرتی با توجه به نزدیکی استان بصره عراق زمینه گسترش گردشگری سلامت فراهم می‌شود.

حجت‌الاسلام زرشناس افزود: برای تقویت سامانه درمان در منطقه آزاد اروند مقدمات تاسیس پردیس علوم پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی آبادان انجام شده و در سال جاری شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در راستای محرومیت زدایی ضمن کمک به موسسات خیریه، خرید سمعک و عینک و برای کودکان خانواده‌های بی‌بضاعت، پنج میلیارد ریال و به منظور حمایت از مادران باردارکم بضاعت و بی‌بضاعت پنج میلیارد ریال هزینه شده و مبالغی نیز برای خرید داروی مورد نیاز ییماران تلاسمی کمک شده است.

اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال به منظور خرید لوکر برای مدارس آبادان و خرمشهر

حجت الاسلام زرشناس گفت: با توجه به گرمای هوا ۱۰۰ میلیارد ریال به منظور خرید لوکر برای مدارس آبادان و خرمشهر اختصاص یافته است که بزودی کولرها خریداری شده تحویل آموزش و پرورش خواهد شد تا قبل آغاز سال تحصیلی جدید نصب شوند.

وی با اشاره به امضا توافقنامه مشترک با نوسازی ،توسعه وتجهیز مدارس به مبلغ ۲۸۰ میلیارد برای زیرساخت و تجهیزات واحدهای آموزشی آبادان و خرمشهر افزود: اجرای این تفاهمنامه ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درصدد هستیم تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید بخش باقی مانده آن نیز اجرایی شود.

۲۰۰ میلیارد ریال در بخش درمان آبادان و خرمشهر هزینه شد

حجت الاسلام زرشناس افزود: برای نخستین بار طرح طرح مسجد، مدرسه در ۲۵۰ واحد آموزشی و با حضور ۲۵۳ مبلغ دینی در مدراس آبادان وخرمشهر اجرا شد و در این طرح نماز به صورت جماعت در مدارس اقامه شد.

وی، مدرسه و مسجد را ۲ عنصر مهم در رشد و تعالی دانش آموزان دانست و افزود: پس از اجرای این طرح دانش آموزان در ساعت‌های برپایی نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء در مساجد حضور پیدا می‌کنند و در همین راستا عضوی از پایگاه بسیج آن مسجد می‌شوند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در قالب ۱۰ عنوان برنامه مختلف در سال گذشته بیش از ۱۰۰ کولر به مساجد، حوزه‌های علمیه خواهران و برادارن آبادان و خرمشهر اهدا شده است.

وی افزود: ۵۰ میلیارد ریال به منظور تجهیز و تعمیر سالن‌های ورزشی آبادان و خرمشهر هزینه شد و ۴۰ زمین چمن مصنوعی در مناطق کم برخوردار و تحویل احداث و تحویل شهرداری‌های آبادان وخرمشهر شد.

۱۰۰ میلیارد ریال در طرح‌های محرومیت زدایی در آبادان و خرمشهر هزینه شد

حجت الاسلام زرشناس گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال در طرح‌های محرومیت زدایی و برپایی دورهای تخصصی توانمندسازی گروهای جهادی در آبادان و خرمشهر برگزار شد و برای نخستین بار در تعطیلات نوروز سالجاری ۸۰ گروه جهادی در منطقه حضور یافته و مشغول فعالیت شدند.

وی افزود: در یک اقدام ۴۰ پزشک، همیار پزشک، نیروی جهادی داوطلب ۷۰۰ نفر از اهالی مینوشهر، مددجویان نهادهای حمایتی و افراد بی بضاعت، خدمات دندانپزشکی سطح ۱و۲ شامل رشته کمک‌های پزشکی خدماتی همچون ترمیم، عصب کشی، کشیدن دندان به صورت رایگان به متقاضیان ارائه ‌شد.

وی افزود: با توجه به اقدامات انجام شده و پس از ارزیابی عملکرد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند منطقه آزاد اروند در بین سایر مناطق آزاد عنوان برتر معرفی شده است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha