مشاور وزیر ارشاد: کودکان در فضای تربیتی نیاز به الگو دارند/تا اغنای مخاطب فاصله داریم

پردیس- ایرنا - مشاور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در امور کودک و نوجوان گفت: کودکان ما در فضای تربیتی نیاز به الگو دارند و در حال حاضر الگوهای پویا نمایی و محصولات وابسته تعریف شده را دنبال می کنند.

فرزانه فخریان روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری رویداد ملی صنایع خلاق مانوین- اینوتکس ۲۰۲۴در پارک فناوری پردیس به خبرنگار ایرنا گفت: کودکان الگوهای پویا نمایی را به عنوان الگوهای تخصصی می بینند و آنها را دنبال می کنند.

وی ادامه داد: در برابر خیل عظیم شخصیتهایی که درفضای پویا نمایی ومحصولات متمم برای کودکان قرار می گیرد بایدالگوهایی مبتنی براندیشه اسلامی و ایرانی ارائه کنیم.

مشاور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در امور کودک و نوجوان توضیح داد: تمام محصولات مورد استفاده کودکان با صنایع خلاق ارتباط دارند ، تمامی ملزومات مورد استفاده کودکان درگیر نمادها ، محتواها و المان های صنایع خلاق هستند.

مشاور وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی درامورکودک ونوجوان تاکید کرد: کودکان ما درفضای تربیتی نیازبه الگو دارند و بهتر است که در برابر خیل عظیم شخصیتهایی که درفضای پویا نمایی ومحصولات متمم برای کودکان قرارمی گیرد،الگوهایی مبتنی براندیشه اسلامی و ایرانی ارائه کنیم.

فخرایی ادامه داد: چرخه ای دربازارو در موضوع تولید محتوا موجود نیست وباید برای صنعت پویا نمایی وصنعت وابسته به بازی ومحصولات کمکی تدبیری بیندیشیم وهزینه ها فقط درحوزه تولید تامین نشود.

وی توضیح داد: درحوزه پویا نمایی وآنچه که به عنوان محصول فرهنگی استفاده می کنیم ،محصولات ایرانی باید مطابق با سلیقه مخاطب و مصرف کننده ایرانی باشد تا بازاربهتری داشته باشند.

مشاور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی درامورکودک ونوجوان افزود: پرورش کودکان درفضای آموزشی ازطریق کتابها ومحصولات پویا نمایی اتفاق می افتد، هر قدر دقت بیشتری داشته باشیم و محتوا را بهتر بشناسیم و چرخه تولید را به هم پیوسته ترکنیم می توانیم نظارت بیشتری داشته باشیم.

فخرایی با بیان اینکه درحوزه صنایع خلاق تلاشهای خوبی اتفاق افتاده توضیح داد:در سالهای اخیر تلاشهای خوبی برای اتصال بین فضاهای فرهنگی -هنری به صنعت اتفاق افتاده اما نسبت به نیاز مخاطب هنوز فاصله زیادی داریم و به نقطه اثر گذاری نرسیدیم.

وی خاطر نشان کرد: حمایت از تولیدات فرهنگی در مرحله تولید وظیفه نهادهای فرهنگی و حاکمیتی است وتاسیس بنیاد ملی پویا نمایی یکی ازاین موارد است که به طورتخصصی به این حوزه توجه می کند.


شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha