حضرت معصومه (س) پرچم انقلاب اجتماعی را در زمان خود برافراشت

تهران - ایرنا - عضو مجلس خبرگان رهبری از حرم دختر موسی بن جعفر (ع) به عنوان فرصتی کم نظیر برای اصلاح فرهنگ کشور یاد کرد و گفت: حضرت فاطمه معصومه (س) پرچم انقلاب اجتماعی را در زمان خود بلند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حاجی ابوالقاسم به مناسبت دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) به خبرنگار معارف ایرنا گفت: زنان مومن بسیاری در فرهنگ اسلامی داریم ولی هیچکدام جایگاهی همچون حضرت معصومه (س) را ندارند. آن حضرت، پرچم انقلاب اجتماعی را در زمان خود بلند کرد، کاروانی به راه انداخت، از مدینه جریانی ساخت و تاریخ را تحت تاثیر حرکت خود قرار داد و به عنوان الگوی زن مسلمان معرفی شد.

حافظ قرآن کریم از حرم خواهر امام رضا (ع) به عنوان حرم اهل بیت (ع) یاد کرد و گفت: در زیارت حضرت معصومه (س) در ابتدا سلام و درود بر حضرت آدم، نوح، ابراهیم، موسی و عیسی می دهیم ولی وقتی به پیامبر اکرم (ص) می رسیم، لحن خطاب تغییر می‌کند و به مخاطب تبدیل می شود و می‌گوییم «سلام بر تو ای رسول خدا(ص)». چون اینجا حرم اهل بیت است.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) گفت: خدا، حرمی دارد که مکه است؛ پیامبر نیز حرمی دارد که مدینه است؛ حرم امیرمومنان نیز کوفه است و حرم اهل بیت، قم است. آنگاه امام ششم فرمود پاره تن من در قم دفن خواهد شد و این روایت زمانی بیان شد که هنوز امام کاظم (ع) به دنیا نیامده بودند.

مسئول شورای هماهنگی ارتباطات دولت با حوزه و روحانیت ادامه داد: این بارگاه ملکوتی یک فرصت کم نظیر برای فرهنگ ماست. این جمله امام صادق (ع) که می فرماید هر کس حضرت معصومه (س) را در قم زیارت کند، بهشت بر او واجب است؛ باید با یک نگاه اجتماعی و مقیاس تمدنی فهمیده شود. یعنی اگر توجهات به سمت این مرکز جلب و حرکت های اجتماعی به سمت این حرم معطوف شود، این جامعه به سمت بهشت حرکت می کند و ما می توانیم برای اصلاح فرهنگی کشور بر روی این اماکن متمرکز شویم.

حضرت معصومه (س) پرچم انقلاب اجتماعی را در زمان خود برافراشت

استاد حوزه با بیان ادامه روایت امام صادق (ع) گفت: اگر کسی با معرفت به زیارت این بانوی مکرمه برود، بهشت بر او واجب است و این روایت از امام رضا (ع) و امام جواد (ع) هم نقل شده است.

حاجی ابوالقاسم افزود: یکی از موضوع‌های مهم که باید کانون توجه خبررسانی باشد، اتفاقاتی است که درباره این بانو رخ داده است. خبرگزاری جمهوری اسلامی باید کاری کند که همه مردم جهان بدانند یک بانوی ۲۸ ساله با رعایت همه موازین حیا و عفاف و با حفظ تمام ارزش های زنانگی یک حرکت اجتماعی بزرگ را رقم می زند و به عنوان الگوی بانوی مسلمان و به تعبیر رهبر معظم انقلاب الگوی سوم زن مطرح می شود که در فرهنگ ما شکل گرفته است.

وی ادامه داد: این که حرم کسی تبدیل به زیارتگاه بزرگانی چون ملاصدرا شود و از کهک به حرم بیاید تا معضلات فلسفی خود را حل کند، نشان از عظمت و بزرگی این بانوست.

خادم برگزیده قرآنی با بیان خاطره‌ای گفت: به مرحوم آیت الله بروجردی خبر دادند که پادشاه عربستان به قم آمده تا با شما ملاقات کند، آیت الله بروجردی پرسید آیا به زیارت حرم حضرت معصومه (س) هم می‌آید که گفتند اعتقادی ندارد. مرحوم بروجردی گفت «پیش من هم نیاید.» گفتند اگر با شما ملاقات کند، در تحکیم روابط شیعه و سنی بسیار موثر است ولی این مرجع تقلید گفت اگر به دیدن من بیاید ولی به حرم حضرت معصومه (س) نرود، توهین به آن حضرت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha