استاندار: سیاست دولت در حوزه معادن کردستان تکمیل زنجیره ارزش و تولید است

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت: سیاست دولت سیزدهم در حوزه معادن استان توقف خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه در آیین بازدید از طرح‌های توسعه‌ای مجتمع صنعتی-معدنی کیمیا معادن سپاهان بیجار اظهار کرد: در طی ۲ سال و نیم گذشته گفتمان، بیان و شعار ما این بوده که کردستان نه تنها استان محرومی نیست بلکه استانی بسیار پرظرفیت و مملو از مواهب خدادادی و ذخایر ارزشمند است.

وی افزود: سیاست‌های رژیم سابق محرومیت استان‌های مرزی بود و پس از پیروزی انقلاب نیز جنگ و ناامنی‌های ناشی از آن‌، مانع از این شده بتوانیم از این ظرفیت‌ها بهره ببریم.

استاندار کردستان ادامه داد: استان کردستان در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری، صنعت و بویژه معدن ظرفیت‌های زیادی دارد و بنابر اعلام سازمان زمین‌شناسی کشور ۱.۱ میلیارد تن ذخایر قطعی و ۱۸ نوع ماده معدنی در کردستان وجود دارد و بیشتر این ظرفیت‌ها در بیجار است.

وی با بیان اینکه سیاست دولت در حوزه معادن کردستان توقف کامل خام‌فروشی و تکمیل زنجیره ارزش و تولید است، اضافه کرد: هر نوع سرمایه‌گذاری در این حوزه در استان شکل بگیرد براین مبنا خواهد بود.

زارعی‌کوشا در ادامه به مجموعه کیمیا معادن سپاهان اشاره کرد و گفت: نوع نگاه در این مجموعه جای قدردانی دارد و در حال حاضر بیش از ۸۰۰ نفر که بیشتر فرزندان منطقه هستند در این مجتمع مشغول به فعالیت هستند.

وی یادآور شد: کردستان از استان‌هایی است که بر مبنای کشاورزی، صنعت و خدمات شناخته می شود که امیدواریم با تلاش‌های این مجموعه و مجموعه‌های دیگری همچون صبانور و فولاد به استانی صنعتی تبدیل شویم.

رییس هیات مدیره کیمیا معادن سپاهان نیز گفت: کردستان در بخش معادن ظرفیت‌های زیادی دارد که باید از این ظرفیت‌ها بهترین استفاده را ببریم و به توسعه و اعتلای استان و کشور کمک کنیم.

علی خیراللهی ابراز امیدواری کرد در سالی که از سوی رهبری با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است‌، مردم و مسئولان دست در دست هم به تولید و اشتغال روی آورده و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه این استان، زمینه اشتغال و کارآفرینی را در منطقه فراهم آورد.

مجتمع صنعتی-معدنی کیمیا معادن سپاهان بیجار، با چهار کیلومتر مربع مساحت، ظرفیت ۸۰۰ هزار تن کنسانتره در سال را دارد و برای هزار نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha