پریچهره: سپک‌تاکرا باید الگویی برای سایر انجمن‌های ورزشی باشد

تهران- ایرنا- سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی درباره میزبانی سپک‌تاکرا قهرمانی امیدهای آسیا گفت: فعالیت‌های این رشته باید الگویی برای بقیه انجمن‌ها باشد که ضمن قبولی میزبانی‌های بین‌المللی و پذیرای مسئولان کنفدراسیون‌های آسیایی و جهانی هم هست.

نصرالله پریچهره روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، در خصوص کسب میزبانی مسابقات سپک‌تاکرای قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا و حضور دبیرکل فدراسیون جهانی و رئیس فدراسیون آسیایی اظهار داشت: حمایت ما از همه رشته‌های ورزشی که به تازگی ۴ انجمن‌ آبی هم به آن‌ اضافه شده‌ به اندازه فعالیت‌ آن‌ها است و اگر فعالیت بیشتر داشته باشند، حمایت‌ ما نیز بهتر خواهد بود. فعالیت سپک‌تاکرا الگویی برای بقیه انجمن‌های ورزشی است که ضمن قبول میزبانی‌های بین‌المللی و حضور مسئولین کنفدراسیون‌های آسیایی و جهانی را پیش گرفته است و طبیعتا باید حمایت بالاتری هم از آن انجام داد.

وی ادامه داد: حضور مسئولین بین‌المللی در آینده می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر گسترش یک رشته ورزشی دارد و باقی انجمن‌ها نیز با این فعالیت‌ها به خودشان می‌آیند. همین طور در انجمن جوجیتسو هم افتخار آفرینی‌های زیادی را می‌بینیم و به تازگی موفق به کسب ۷ مدال در مسابقات آسیایی شدند و ضمن آنکه فدارسیون و کمیته ملی المپیک از این رشته حمایت کردند. در حال حاضر فدراسیون انجمن‌ها در دوره سرپرستی است و به نظر من در وضعیت فعلی باید برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت داشته باشیم. البته میزبانی آسیایی بیسبال را نیز موفق شدیم بگیریم که برای دوره ریاست مهم خواهد بود.

سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی با اشاره به تاخیر در برگزاری انتخابات این فدراسیون عنوان کرد: معمولا سعی می‌کنم به فدراسیون‌ها بروم که زمینه‌ را برای مدیران بعدی مهیا کنم و دوستانی که مرا می‌شناسند این مسئله را می‌دانند که اصلا علاقه‌ای برای ماندن و مدیریت فدراسیون‌ها ندارم. دوستان باید بدانند که ما ۲۱ انجمن و ۳ کمیته داریم و برای فرایند انتخابات، باید کمیسیون‌ و رای‌گیری همه آن‌ها برگزار شود و این مسئله زمان زیادی لازم دارد. همه انجمن‌ها حق دارند که در انتخابات ریاست فدراسیون شرکت کنند و به همین دلیل باید شرایط برای برگزاری عادلانه انتخابات مهیا شود.

وی افزود: تاریخ پیشنهادی انتخابات را به وزارت ورزش اعلام کردیم و آماده هستیم که برای پایان خرداد مجمع انتخاباتی را برگزار کنیم.

پریچهره در مورد رشته‌های ورزشی فعال در فدراسیون انجمن‌های ورزشی خاطرنشان کرد: در ۱۰ سال آینده حرف اول ورزش جهان را رشته‌های این فدراسیون خواهند زد زیرا رشته‌های تازه‌ و جوان پسند هستند. از دوستانی که در این فدراسیون کمک دادند بسیار تشکر می‌کنم و از این پس نیز اگر برنامه‌های کوتاه مدتی باشه به همه دوستان کمک خواهیم داد. اگر در مورد انتخابات فدراسیون شبهه‌ای به وجود آمد من عذر خواهی می‌کنم ولی واقعا کار سختی در پیش داشتیم و باید همه چیز را برای مجمع انتخاباتی آماده می‌کردیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha