۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۲
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85470274
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار : صادرات البرز به یک میلیارد دلار ارتقا یافت

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۲
کد خبر: 85470274
استاندار : صادرات البرز به یک میلیارد دلار ارتقا یافت

کرج - ایرنا - استاندار البرز با بیان اینکه این استان در حوزه صادرات، جهش بزرگی را رقم زده است، گفت: صادرات البرز از حدود ۳۵۰ میلیون دلار در سال ۱۴۰۱به بیش از یک میلیارد دلار درپایان سال ۱۴۰۲ ارتقا یافت .

به گزارش ایرنا ، از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، "مجتبی عبداللهی" روز چهارشنبه در نشست با سخنگوی وزارت امور خارجه که در استانداری البرز برگزار شد به تشریح اقدامات و رویکردهای استان در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و برنامه های دولت سیزدهم پرداخت و افزود: براین اساس برنامه های ابتکاری در قالب قرارگاه های تخصصی و ویژه را در دستور کار قرار دادیم.
وی ادامه داد: توفیقات ارزشمندی در جهت ارتقای زیرساخت های استان در بخش های راه، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، اجتماعی و فرهنگی رقم زده ایم و این روند تداوم و استمرار دارد.
عبداللهی گفت: در ابعاد مختلف توسعه با قدرت ورود کرده ایم و درصدد هستیم تا پایان دولت سیزدهم کارنامه ای درخشان از استان البرز برجای بگذاریم.
استاندار البرز افزود: در حوزه صادرات به تعامل و همراهی ویژه وزارت امور خارجه در برقراری ارتباط استان با سایر کشورها از طریق رایزنی ها و ایجاد بسترهای حضور در نمایشگاه های بین المللی نیاز داریم.
وی با بیان اینکه البرز با توانمندی ها و ظرفیت های کم نظیر صادراتی می تواند بسیاری از بازارهای دنیا را از آن خود کند، افزود: بیش از ۷۰ درصد صادرات داروی کشور از طریق البرز صورت می گیرد ؛ همچنین در بخش هایی همچون صادرات سبزی و صیفی‌، تولید ماکارانی، استقرار شرکت های دانش بنیان در کشور رتبه برتر را داریم.
عبداللهی با قدردانی ویژه از تیم وزارت امور خارجه، گفت: تیم ارزشمند وزارت امور خارجه در راستای تبیین جایگاه نظام، رسیدگی به مسایل اخیر و ایجاد و حفظ روابط با جهان، بسیار هوشمندانه، با ذکاوت و ریزبینی ورود کرده و شاهد دستاوردهای بزرگ و کم نظیری هستیم که مایه مباهات و فخر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha