۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85470235
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴ کیلومتر از مسیر دوم جاده اهواز به خرمشهر قبل از اربعین حسینی تکمیل می‌شود

آبادان - ایرنا - معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان گفت:چهار بانده کردن پنج کیلومتر از مسیر از اهواز به سمت خرمشهر و ۹ کیلومتر از خرمشهر به سمت اهواز قبل از اربعین تکمیل و زیر بار ترافیکی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا ولی‌اله حیاتی چهارشنبه در نشست ستاد اربعین حسینی خرمشهر در پایانه مرزی شلمچه اظهار کرد: در اربعین سال گذشته در مسیر جاده اهواز به خرمشهر ۲ ایستگاه بین راهی برای توقف رانندگان تدارک دیده شده بود که نقش مهمی در کاهش حوادث رانندگی و تصادف داشت که امسال یک ایستگاه جدید در موقعیت حسینیه با امکاناتی همچون نمازخانه، سرویس بهداشت و استراحتگاه افزوده خواهد شد.

وی با انتقاد از وضعیت جاده امام رضا (ع) حد فاصل خرمشهر تا موقعیت مواکب حسینی گفت: این مسیر به عنوان اصلی‌ترین محور مواصلاتی، عمده ترافیک را در ایام اربعین دربر می‌گیرد و نیاز به روکش آسفالت، اعلام راهنمایی و رانندگی، شانه سازی تعریض است.

حیاتی ادامه داد :۷۵ هکتار از پارکینگ اربعین حسینی شلمچه محصور و ۱۵ هکتار غیرمحصور است که در صدد هستیم ۱۰ هکتار به ظرفیت پارکینگ محصور و ۴۰ هکتار به ظرفیت غیرمحصور افزوده شود ضمن اینکه جاده اصلی پارکینگ اربعین نیز آسفالت خواهد شد.

وی افزود: جاده لجستیک مواکب قبل از آغاز حرکت زائران اربعین حسینی در شلمچه ترمیم، بازسازی و روشنایی آن تامین خواهد شد.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان گفت: اربعین سال گذشته در برخی از مواقع با چالش تامین آب مواکب اربعین مواجه شدیم که باید امسال به بهترین شکل افت فشار آب در پایانه مرزی و موکب برطرف شود.

وی به ساماندهی دست فروشان در مسیر حرکت زائران اربعین حسینی در شلمچه اشاره و بیان کرد: با همکاری دهیاران و شهرداران معین در اربعین حسینی محلی برای استقرار دست فروشان تدارک دیده خواهد شد تا خالی در تردد زائران اربعین حسینی به وجود نیاید.

به گزارش خبرنگار ایرنا در ادامه امام جمعه خرمشهر گفت: از سال گذشته تاکنون اقدامی برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده امام رضا(ع) انجام نشده و نیاز است در این محور اقدامی فوری انجام شود.

حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌پور توضیح داد: در مسیر جاده اهواز به خرمشهر با توجه به تردد زائران عتبات عالیات، کاروان‌های راهیان نور و زائران اربعین به احداث مجتمع خدماتی رفاهی نیاز است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha