۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85470187
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه پروژه زیست محیطی حوزه پسماند در اصفهان به بهره‌برداری رسید
عکس تزیینی است

اصفهان - ایرنا - مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از بهره‌برداری از سه پروژه زیست محیطی شامل واحد تصفیه شیرابه پسماند شهری، مرکز جامع جمع‌آوری پسماند خشک و سامانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی در این مجموعه خبر داد.

به گزارش ایرنا، غلامرضا ساکتی روز چهارشنبه در آیین افتتاح این پروژه‌ها افزود: واحد تصفیه شیرابه پسماند شهری با ظرفیت روزانه تصفیه ۲۰ مترمکعب شیرابه، با همکاری یک شرکت دانش‌ بنیان احداث و افتتاح شد.

وی اضافه کرد: مجتمع زباله سوز(ریجکت‌سوز) و دستگاه هاضم بی‌هوازی با ظرفیت ۳۰۰ تُن از دیگر پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده امروز است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: همچنین پروژه بازیافت نخاله‌های ساختمانی با مشارکت و سرمایه‌گذاری صددرصدی بخش خصوصی با رقم یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شد.

ساکتی، هدف از افتتاح پروژه‌های مورد اشاره را کاهش آلاینده‌ها، بهبود بازچرخانی مواد مختلف و استفاده از آنها در بخش‌های دیگر برشمرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان نیز در این مراسم اظهار داشت: اصفهان با محوریت سازمان مدیریت پسماند شهرداری، قطب مدیریت پسماند در کشور محسوب می‌شود و در این زمینه گزارشی به رییس جمهور ارائه خواهیم کرد.

احمدرضا لاهیجان‌ زاده به ضرورت خروج واحدهای صنعتی آلاینده از محیط شهری اشاره و خاطرنشان کرد: این موضوع از ۲ سال اخیر آغاز شده و در جریان است، بر همین اساس ۵۳ واحد ریخته‌گری آلاینده تا پایان سالجاری به یک زمین اختصاصی ۵۰ هکتاری بیرون از شهر اصفهان انتقال خواهند یافت.
وی تصریح کرد: سال گذشته مشکل اختصاص یک قطعه زمین برای انتقال یکصد واحد طلاسازی را رفع کردیم و از طرف دیگر ۳۰۵ واحد تولیدی آجر آلاینده در شعاع داخل ۵۰ کیلومتری شهر نیز پلمب شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان با تاکید بر ضرورت تداوم جلوگیری از فعالیت مجموعه‌های صنعتی آلاینده ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ با ۳۰۰ واحد متخلف برخورد قانونی و تجهیزات کنترل آلودگی را در ۷۰ واحد نصب کردیم.

سیدامیر سامع نایب رییس و رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: تفکیک از مبداء، سامانه هوشمند «اصپاک» با بیش از هزار مشترک و راه‌اندازی سه خط تولید کود با ظرفیت یک هزار تُن، جزو اقدامات شاخص و تاثیرگذار در حوزه محیط زیست و پسماند اصفهان بوده و طرح هاضم با ظرفیت پنج تُن نیز آماده عقد قرارداد با پیمانکار است.

به گزارش ایرنا، در کلانشهر اصفهان روزانه یک هزار تُن پسماند تولید می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha