۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85470136
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

راهپیمایی ضدصهیونیستی دانشجویان پاکستانی با شعارهای لبیک یا اقصی + فیلم

اسلام‌آباد- ایرنا- در ادامه‌ تجمعات اعتراضی در پاکستان علیه جنایات صهیونیست‌ها و همبستگی با حامیان غزه به ویژه دانشجویان آمریکا و اروپا، دانشجویان امروز در پایتخت پاکستان طی راهپیمایی آزادی غزه، تجاوزات رژیم اشغالگر اسرائیل در رفح را محکوم کردند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه ملی زبان‌های نوین (NUML) با حضور مسئولان انجمن‌های دانشجویی، فعالان سیاسی، دانشجویان بخش‌های مختلف و اقشار مختلف مردم امروز در شهر اسلام‌آباد برگزار شد.

شرکت‌ کنندگان با حمل پلاکاردهایی با شعارهای آزادی فلسطین و غزه، فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سردادند.

دانشجویان پاکستانی ضمن همبستگی با تظاهرات حامیان غزه در کشورهای غربی به ویژه دانشجویان آمریکا و اروپا، گفتند که آزادی حق مشروع فلسطینیان است و جنگ غزه تا شکست اسرائیل اشغالگر ادامه خواهد یافت.

مشتاق احمد خان از حزب جماعت اسلامی و نماینده سابق مجلس سنای پاکستان طی سخنانی در جمع دانشجویان، گفت: جبهه حمایت از غزه نه تنها در خاورمیانه قوت گرفته بلکه امروز شاهد بیداری ملت‌های آزادیخواه جهان به ویژه نخبگان علمی و دانشجویان در کشورهای غربی هستیم.

وی اقدامات موثرتر جهان اسلام برای دفاع از غزه را خواستار شد و افزود: تجاوزات اخیر اسرائیل در رفح از نتایج سکوت مرگبار مدعیان حقوق بشر و حاکمان کشورهای منطقه در برابر نسل‌کشی فلسطینیان است.

محمد رفیع، دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی در حاشیه راهپیمایی امروز به خبرنگار ایرنا گفت که ما تمامی محصولات ساخت اسرائیل را بایکوت کرده و از هیچ تلاشی برای ابراز همبستگی با ملت مظلوم فلسطین دریغ نخواهیم کرد.

اسمه جهانگیر، دانشجوی مطالعات جنگ و ثبات راهبری نیز به ایرنا گفت: اسرائیل یک غاصب و اشغالگر است لذا نبرد فلسطینیان برای نابودی رژیم اشغالگر مشروعیت دارد.

وی افزود: ما از تظاهرات دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا برای غزه و محکومیت جنایات اسرائیل حمایت می‌کنیم و از دولت پاکستان می خواهیم که به برادران و خواهران فلسطینی ما کمک کند.

سید غیور حسین یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه نومل به خبرنگار ایرنا گفت: من و اعضای خانواده‌ام در غم خانواده‌های مظلوم فلسطینی و ساکنان غزه شریک هستیم و از جنگ آنان علیه اسرائیل حمایت می‌کنیم.

وی افزود: سازمان‌های بین المللی تا کی به سکوت خود ادامه می‌دهند. آیا اکنون زمان بیداری مدعیان به اصلاح حقوق بشر نیست و اینکه چرا حاکمان جهان اسلام برای نجات فلسطینیان متحد نمی‌شوند.

مسئولان تشکیلات دانشجویی در پایتخت پاکستان هفته گذشته با اعلام حمایت قاطع از تظاهرات دانشجویان دانشگاه‌های مختلف آمریکا برای غزه و محکومیت جنایات اسرائیل، اعلام کردند که کمپ‌های اعتراضی در دانشگاه‌های پاکستان برپا شده و کمپین «عدالت برای غزه» راه اندازی خواهد شد.

قرار است جمعه این هفته (۲۱ اردیبهشت) تظاهرات بزرگ حمایت از غزه با شرکت همه اقشار جامعه به ویژه دانشجویان و فعالان سیاسی و مدنی در شهر اسلام‌آباد برگزار شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha