فارس، آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

شیراز- ایرنا- شمارش معکوس برای تعیین تکلیف سه کرسی نمایندگی مجلس در ۲ حوزه انتخابیه استان فارس در حالی آغاز شده که به گفته رییس ستاد انتخابات این استان، شرایط برای برگزاری انتخابات در این ۲ حوزه فراهم است.

به گزارش ایرنا، استان فارس دارای ۱۵ حوزه انتخابیه و ۱۸ کرسی نمایندگی است که در دور نخست منتخبان ۱۳ حوزه انتخابیه برای راهیابی به مجلس از سوی مردم انتخاب شدند و تکلیف ۲ حوزه باقیمانده یعنی حوزه شیراز و زرقان و حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم که روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شود کشیده شد.

در دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی که ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد، در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان روح الله نجابت با ۷۸ هزار و ۳۵۱ رای و جعفر قادری با ۵۹ هزار و ۶۲ رای به مجلس راه یافتند.

همچنین در این حوزه انتخابیه علیرضا پاک فطرت با ۵۶ هزار و ۳۲۹ رای، ابراهیم عزیزی با ۵۲ هزار و ۷۷۳ رای، سید اسماعیل حسینی با ۴۹ هزار و ۱۱ رای و رحمت الله مرزوقی با ۴۷ هزار و ۳۴۱ رای در دور دوم با هم رقابت خواهند کرد.

حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد دیگر حوزه انتخابیه استان فارس است که تعیین تکلیف تنها نماینده آن به دور دوم کشیده شد.

در دور نخست، اسفندیار عبداللهی ۱۸ هزار و ۵۹۸ رای و سیرویس سجادیان ۱۴ هزار و ۵۳۰ رای را از آن خود کردند.

فارس، آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

پیش بینی ۸۲۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات
رئیس ستاد انتخابات فارس، با اشاره به آمادگی استان برای برگزاری دور دوم انتخابات گفت: ۸۲۰ شعبه در این دور انتخابات برای رای گیری از مردم در ۲ حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد پیش بینی شده است.

اسماعیل قزل سفلی افزود: این تعداد شامل ۶۲۹ شعبه ثابت شهری و روستایی و ۱۹۱ شعبه سیار شهری و روستایی است.

فارس، آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

وی ادامه داد: از مجموع شعب رای‌گیری در این دوره، ۴۹۷ شعبه مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و ۳۲۳ شعبه نیز مربوط به حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد است.

او اظهار کرد: حدود ۲۷ هزار نفر نیز در مرحله دوم انتخابات در ۲ حوزه مذکور در چهار بخش اجرا، نظارت، بازرسی و تامین امنیت فعالیت خواهند داشت.

فارس، آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

یک میلیون و ۶۹۷ هزار نفر واجد شرایط رای دادن
وی، تعداد واجدین شرایط شرکت در دور دوم انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه فارس را یک میلیون و ۶۹۷ هزار نفر برشمرد افزود: از این تعداد یک میلیون و ۳۹۰ هزار نفر مربوط به شیراز و زرقان و ۶۹۷ هزار نفر نیز مربوط به مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد است.

رئیس ستاد انتخابات فارس اظهار کرد: تعداد تعرفه‌های رای پیش‌بینی شده نیز به تعداد واجدین شرایط بعلاوه ۱۰ درصد بیشتر از تعداد آنها است.

فارس، آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

برگزاری تمام الکترونیک انتخابات دور حوزه شیراز و زرقان
رییس ستاد انتخابات استان فارس گفت: دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان به شکل تمام الکترونیک برگزار می شود و علاوه بر آموزش‌هایی که تاکنون در این ارتباط از طریق رسانه‌ها به مردم داده شد، در روز برگزاری انتخابات نیز راهنمایی های لازم توسط عوامل اجرایی حاضر در پای صندوق‌های رای ارائه خواهد شد.

قزل سفلی افزود: در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد نیز انتخابات همانند مرحله نخست به شکل نیمه الکترونیک برگزار می شود.

وی ادامه داد: در دور دوم انتخابات کسانی می توانند رای بدهند که در دور اول در حوزه انتخابیه (شیراز و زرقان) و (مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد) رای داده‌اند و همچنین افرادی که در دور اول انتخابات در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه کشور رای نداده باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha