افزایش سهم تولید برق سمنان از انرژی‌ خورشیدی به سه‌ درصد هدفگذاری شد

سمنان - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سمنان گفت: هدفگذاری افزایش سهم انرژی برق استان از انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی به میزان سه درصد با اهتمام در دست پیگیری است.

سید محمد حسینی نژاد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در شرکت توزیع برق استان سمنان حدود یک درصد است که این میزان با توجه به تلاش‌ها طی ۲ سال گذشته رقم مناسبی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سمنان ادامه داد: ۱۵ مگاوات از میزان توزیع برق استان از بخش انرژی‌های تجدیدپذیر است که از این مقدار سه و نیم مگاوات مربوط به بخش برق‌آبی در چشمه روزیه است.

وی اضافه کرد: یک نیروگاه ۶ مگاواتی، سه نیروگاه یک مگاواتی و ۲۷۱ نیروگاه پنج کیلو واتی متصل به خط انشعاب توزیع برق و ۲۱۳ نیروگاه پنج کیلواتی در روستاهای سمنان از منابع تامین و توزیع برق این استان از انرژی خورشیدی است.

افزایش سهم تولید برق سمنان از انرژی‌ خورشیدی به سه‌ درصد هدفگذاری شد

به گفته حسینی‌نژاد، ۱۶۰ نیروگاه خورشیدی پنج کیلو واتی در حال نصب و چند نیروگاه خورشیدی بین ۲۰ تا ۱۰۰ تا ۰ ۲۰ کیلوواتی در واحدهای تولیدی سمنان در حال نصب است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سمنان اظهار کرد: تلاش می‌شود شمار نیروگاه‌های خورشیدی این استان با همراهی و تلاش بخش‌های مختلف به یکهزار نیروگاه برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انرژی یکی از مهمترین مولفه‌های قدرت هر کشور است و هر کشوری که بتواند تولید انرژی پایدار و مستمر برای مصارف در بخش‌های مختلف خانگی، تولید، کشاورزی و هم امکان تبادل با دیگر کشورها داشته باشد، مولفه قدرت را به نفع خود تعیین می‌کند.

طبق آمارها، استان سمنان از ۳۶۵ روز سال ۳۲۵ روز سال هوای آفتابی دارد؛ به عبارتی این استان در حدود سه هزار کیلووات ساعت بر مترمربع در سال از هوای آفتابی بهره مند است که یعنی ظرفیتی مناسب برای توسعه انرژی خورشیدی دارد.

هر کیلووات سامانه خورشیدی می‌تواند سالانه یکهزار و ۸۰۰ کیلووات ساعت در اقلیم سمنان برق تولید کند که امید است نگاه مردم و سرمایه گذاران به حوزه انرژی خورشیدی در این استان روز به روز با توجه به شرایط اقلیمی مناسب استان، تقویت شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha