زارعی: حسامی‌فرد برای عضویت در باشگاه هشت‌هزارتایی‌ها به ۴ صعود دیگر نیاز دارد

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: این دهمین صعود هشت هزار متری افسانه حسامی‌فرد بود و برای اینکه بتواند به باشگاه هشت هزارتایی‌ها بپیوندد به فتح چهار قله هشت هزار متری دیگر نیاز دارد.

رضا زارعی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره صعود افسانه حسامی‌فرد به قله ۸۴۶۳ متری ماکالو، اظهار کرد: او موفق به ماکالو پنجمین قله مرتفع دنیا در مرز نپال و تبت صعود کند. این دهمین هشت هزار متری حسامی‌فرد بود و برای اینکه بتواند به باشگاه هشت هزارتایی‌ها بپیوندد باید چهار قله هشت هزار متری دیگر را نیز فتح کند که امیدوارم طی سال‌های آینده به این مهم دست یابد.

وی افزود: دلیل صعود او به قله ماکالو، رفتن به تبت و صعود به قله‌های چوآیو و شیشاپانگما بود اما متاسفانه کوهنوردان برای ورود به منطقه تبت برای صعود به این قله‌ها مجوز نداشتند و مجبور شدند قله مورد نظر خود را تغییر دهند و به ماکالو صعود کنند. علاوه بر حسامی‌فرد، شیما افضلی دیگر بانوی ایرانی برای صعود به این قله تلاش داشت و در کنار حسامی‌فرد موفق به صعود به قله ماکالو شد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی عنوان کرد: مجوزی که فدراسیون از وزارت ورزش گرفته بود برای صعود به قله‌های چوآیو و شیشاپانگما بود که برهمین اساس از وزارت ورزش درخواست تغییر مجوز داشتیم.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از یکصد صعود توسط کوهنوردان ایرانی بر روی قله‌های هشت هزار متری انجام شده و حسامی‌فرد بعد از عظیم قیچی‌ساز که ۱۵ صعود داشته، پرافتخارترین کوهنورد ایرانی درصعود به قله‌های هشت هزار متری است.

زارعی یادآور شد: بعد از قیچی‌ساز، حسامی‌فرد به قله هشت هزار متری صعود کرد و هاشمی نیز با هشت صعود به قله‌های هشت هزار متری جزو پرافتخارترین کوهنوردانی است که در آستانه صعود به ۱۴ قله قرار دارد.

افسانه حسامی فرد کوهنورد کشورمان ۱۸ اردیبهشت ماه موفق شد قله ۸۴۶۳ متری ماکالو را فتح کند. ماکالو به دلیل شیب زیاد و تیغه‌های تیز خط‌الراسیکی از سخت‌ترین قله‌ها برای صعود محسوب می‌شود. قله ماکالو همراه با قلل اورست و لهوتسه در منطقه هیمالیای «خومبو روالینگ» قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha