یک مقام وزارت صمت: تولید تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی رشد کمی و کیفی دارد

شیراز-ایرنا-مدیرکل دفتر ماشین آلات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت و توانمندی تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی و معدنی ساخت داخل رشد کمی و کیفی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوذر جمشیدوند چهارشنبه در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت کشاورزی، ادوات، ماشین آلات و مکانیزاسیون کشاورزی در شیراز اظهار کرد:برنامه‌ریزی‌های خوبی برای استفاده از حداکثر توان تولید داخل برای رفع نیاز کشور و افزایش میزان تولید انجام شده و در این حوزه شرایط خوبی داریم.

جمشیدوند با تأکید بر زنجیره تأمین ماشین آلات تولید ساخت داخل افزود: مهمترین مأموریت دفتر تخصصی ماشین آلات وزارت صمت تامین ماشین آلات مورد نیاز کشور در حوزه کشاورزی، ساختمانی و معادن در سطح ملی است.

وی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت کشاورزی را رویداد مهمی در حوزه اقتصادی کشور دانست و گفت: صنایع غذایی و کشاورزی، حفظ امنیت غذایی، توجه ویژه به مکانیزاسیون در افزایش بهره‌وری و میزان برداشت محصولات کمی و کیفی مهمترین و کلیدی‌ترین مسائل در هر کشوری است.

مدیرکل دفتر ماشین آلات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت گفت: در صنعتی شدن ادوات کشاورزی کارهای خوبی رقم خورده و در چند سال اخیر در تراکتورسازی از نظر کمیت تولید از ۲۲ هزار به ۳۶ هزار ترکتور و در کمباین از ۳۵۰ هزار در سال ۱۴۰۱ به میزان ۷۵۰ هزار درسال ۱۴۰۲ رسیده‌ایم.

او ادامه داد: در ساخت کمباین برنج هم به ۲هزار عدد رسیدیم همچنین در کیفیت هم فعالیتهای خوبی شده، البته نیاز به تلاش بیشتر هم دارد که این مهم درحال انجام است.

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت کشاورزی، ادوات، ماشین آلات و مکانیزاسیون کشاورزی در شیراز با حضور ۶ کشور خارجی چین، ترکیه، روسیه، ایتالیا، کره، ژاپن و ۱۰۵ مشارکت کننده از استان فارس و سایر استانها در سالن‌های حافظ، سرو، بهار و نرگس با برندهای مختلف برگزار شده است.

این نمایشگاه از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی فارس در شهرک گلستان شیراز دایر است و پذیرای علاقه مندان، مشتریان و متخصصین حوزه ادوات کشاورزی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha