استاندار چهارمحال و بختیاری: هفت هزار میلیارد ریال به توسعه مدارس اختصاص یافت

شهرکرد-ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و فضاهای آموزشی در مناطق مختلف به خصوص مناطق محروم استان گفت: هفت هزار میلیارد ریال در سفر دوم رییس‌جمهور و هیات دولت برای توسعه مدارس استان اختصاص داده شده است.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در آیین بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان افزود: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون تحولی بزرگی در حوزه فضاهای آموزشی استان ایجاد شده است و ۲۲۵ باب کلاس درس احداث و ۳۶۰ باب کلاس درس حال ساخت است.

وی اظهار داشت: حذف مدارس خشت، گلی و کانکسی و احداث مدارس مستحکم از برنامه‌ها و هدفگذاری‌های دولت سیزدهم است که در استان جایگزین کردن ۱۹ مدرسه کانکسی در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، در این مدت بیش از ۸۰ زمین ورزشی، ۱۲ سالن چندمنظوره در مدارس استان احداث شده است و برنامه جدی در توسعه فضاهای آموزشی و تکمیل و راه‌اندازی اردوگاه‌های دانش‌آموزی در دستورکار است که در سفر رییس‌جمهور برای تکمیل اردوگاه چم‌عالی سامان اعتبار پیش‌بینی شد.

وی با بیان اینکه معلمان نقش مهمی و تاثیرگذاری در تربیت نسل آینده دارند، افزود: اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان یک کار ارزشمند و ماندنی دولت بود که شان و جایگاه معلمان ارتقا پیدا کرده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه حرفه‌آموزی به جای مدرک‌گرایی یکی از برنامه‌های جدی دولت در راستای ایجاد اشتغال پایدار است که در این راستا توسعه مراکز هنرستان‌ها در اولویت قرار دارد.

وی اظهار داشت: پذیرش و جذب یک‌هزار معلم جدید در این دولت انجام شد و افزایش سهمیه پذیرش در دانشگاه فرهنگیان در این دولت انجام شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری: هفت هزار میلیارد ریال به توسعه مدارس اختصاص یافت

مشارکت خیرین و مردم در همه حوزه‌ها ضروری است

حیدری افزود: خیرین و مردم در امر مدرسه‌سازی مشارکت خوبی دارند و باید از این ظرفیت در همه حوزه‌ها به خصوص در توسعه زیر ساخت‌ها در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

به گفته وی، مشارکت مردم درهمه عرصه‌ها یکی از افتخارات نظام و کشور است و در هر حوزه که مردم مشارکت دارند کارها به خوبی پیش برده شد و حضور و مشارکت مردم در مدرسه‌سازی یک حضور ماندنی و باقیات و صالحات و کار ارزشمند است.

استاندار چهارمحال و بختیاری بر استفاده از ظرفیت خیرین خارج از کشور، استان، همچنین مسئولیت اجتماعی کارخانه‌ها و گروههای جهادی در زمینه ساخت مدرسه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، در این همایش از ۵۰ نفر از خیران مدرسه‌ساز استان چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

اجرای ۸۲ طرح خیرساز با زیربنای ۵۸هزار و ۲۰۰ مترمربع در چهارمحال و بختیاری در حال انجام است که از این تعداد ۱۵۱ کلاس درس در قالب ۷۱ مدرسه با زیربنای ۴۶هزار مترمربع مدرسه، ۲ نمازخانه، هشت سالن ورزشی و یک مجتمع آموزشی و پرورشی است و برای تکمیل این طرح‌ها پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha