۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 3091
کد خبر: 85470024
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزش مهارتی کاربردی ترین مدل ایجاد اشتغال پایدار است

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۹
کد خبر: 85470024
آموزش مهارتی کاربردی ترین مدل ایجاد اشتغال پایدار است

اهواز- ایرنا - مدیر کل امور عشایر خوزستان با اشاره به توانمندسازی عشایر در حوزه‌های مختلف مهارتی گفت: آموزش‌های مهارتی کاربردی‌ترین مدل برای ایجاد اشتغال پایدار است. 

به گزارش ایرنا سید اسکندر موسوی زاده روز چهارشنبه در نشست توانمندسازی مهارتی عشایر با رویکرد اشتغال در اداره کل فنی و حرفه ای خوزستان بیان کرد: عشایر به لحاظ کمی در سطح کشور در دهک‌های بالای جمعیتی قرار دارند از این رو با توجه به سلیقه‌های متنوع و سبک جدیدی که در زندگی جوانان عشایر و تحصیلکرده حاکم شده ضرورت دارد که با آموزش‌های مهارتی اثر بخش و نیاز سنجی شده به نیازهای شغلی آن ها پاسخی مناسب داده شود.

وی افزود: توانمندسازی عشایر در حوزه‌های مختلف مهارتی به ویژه گردشگری، صنایع دستی، گیاهان دارویی و زنبورداری با حرکت به سمت تولیدات نیمه صنعتی از اولویت‌های آموزش مهارتی عشایر است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان نیز ضمن بیان اهداف، رویکرد و ظرفیت‌های آموزشی در بخش دولتی و خصوصی بر ضرورت ارائه آموزش‌های مهارتی در بین جامعه عشایری و روستایی استان تاکید کرد و گفت: جامعه عشایر از لحاظ نقش و جایگاه در تولید محصولات دامی و کشاورزی، حفاظت از منابع طبیعی نیاز به توانمندسازی نیروی انسانی ماهر بومی از طریق ارائه آموزش‌های فنی و حرفه ای دارد.

شهرام ملایی هزاروندی ادامه داد: اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان آمادگی دارد طرح‌های متنوع آموزش مهارتی را در ایجاد شغل و کمک به معشیت عشایر بر اساس نیاز سنجی و متناسب با مشاغل اجرایی اجرا کند.

آموزش مهارتی کاربردی ترین مدل ایجاد اشتغال پایدار است

گفتنی است درپایان این نشست مقررشد کارشناسان۲ دستگاه پس از بررسی‌های تخصصی، زمینه انعقاد تفاهمنامه برای استفاده از ظرفیت دو جانبه برای توانمندسازی مهارتی عشایر در سطح استان پس از نیاز سنجی اجرایی شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha